کد خبر: 229870
تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۳
پیروز حناچی

براساس مصوبه امروز شورای اسلامی شهر تهران سقف اختیارات مالی شهردار تهران افزایش یافت.

به گزارش «اخبار خودرو» به نقل از ایسنا، پیروز حناچی صبح امروز با حضور در صحن علنی شورای اسلامی شهر تهران  با ارائه لایحه دو فوریتی تحت عنوان "لایحه دو فوریتی اعطای مجوز به شهرداری تهران جهت انجام مطالعات مربوط به تکمیل، توسعه و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران"، گفت: ناوگان اتوبوسرانی تهران بیش از 5800 اتوبوس فعال دارد که 60 درصد آن عمر بالای 10 سال دارد.

وی با بیان اینکه برنامه داریم که برای نوسازی ناوگان اقداماتی انجام دهیم، گفت: به قول‌های داده شده دولت توجه کرده و با کارخانجات وارد توافقاتی شدیم اما رقم توافقات از حوزه اختیارات ما فراتر بود. به همین دلیل باید اجازه شورا را اخذ کنیم.

وی با بیان این که یک لایحه دو فوریتی دیگر روز یکشنبه تقدیم شورای شهر خواهیم کرد، گفت: لایحه دو فوریتی طرح تفضیلی منطقه 22 روز یکشنبه تقدیم شورای شهر می‌شود البته ما فکر می‌کردیم این مسئله نیاز به مصوبه شورا ندارد چرا که قدم به قدم با شورا پیش رفتیم اما تشکیکی در این زمینه ایجاد شد و به همین دلیل لایحه را روز یکشنبه به شورا می‌آوریم و از نظر ما این مسئله اهمیت دارد و هر روز که دیرتر بررسی شود خسارات زیادی وارد می‌شود.

وی همچنین از ایجاد خط جدید بی‌آرتی خبر داد و گفت: این خط که مطالعات آن انجام شده از «زین‌الدین» تا «میدان صنعت» در فاز اول و در فاز دوم از «میدان صنعت» تا «منطقه 22» خواهد بود که فاز اول توسط خود شرکت واحد و فاز دوم توسط بخش خصوصی اجرایی خواهد شد.

به گزارش ایسنا، دو فوریت لایحه اعطای مجوز به شهرداری تهران جهت انجام مطالعات مربوط به تکمیل، توسعه و نوسازی اتوبوسرانی شهر تهران به تصویب رسید و همچنین براساس این مصوبه سقف معاملات شهردار تهران تا 15 هزار میلیارد ریال افزایش می‌یابد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =