کد خبر: 229871
تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۹
محدوده طرح ترافیک

با فعال شدن مشاغل و صنوف حدود ۱۰ درصد بار ترافیکی مترو و اتوبوس افزایش یافت و آمارها نشان می‌دهد که میزان بار ترافیکی مترو و اتوبوس همچنان در همین میزان است.

به گزارش «اخبار خودرو» به نقل از فارس،معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران گفت: ‌لغو طرح ترافیک علاوه بر تشدید آلودگی هوا و افزایش سفرهای غیرضروری در مرکز شهر باعث انتشار ویروس کرونا می‌شود.

مناف هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران در حاشیه جلسه امروز شورای شهر در جمع خبرنگاران درباره موضوع طرح ترافیک اظهار داشت:‌ طرح ترافیک یک موضوع انضباطی است که سال‌های زیادی از اجرا شدن آن می‌گذرد همچنین هدف از اجرای این طرح کاهش تراکم خودورها و کمتر شدن آلودگی در مرکز پایتخت بوده است.

وی افزود: لغو طرح ترافیک علاوه بر تشدید آلودگی هوا سفرهای غیرضروری و بی‌هدف را در مرکز شهر افزایش می‌دهد و به نوعی باعث نشر ویروس می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران در پاسخ به این پرسش که آیا با توجه به افزایش شیوع کرونا طرح ترافیک لغو می‌شود یا خیر،‌گفت: در مورد وضعیت طرح ترافیک شهرداری تابع تصمیمات ستاد ملی کرونا است.

هاشمی اعلام کرد: با فعال شدن مشاغل و صنوف حدود ۱۰ درصد بار ترافیکی مترو و اتوبوس افزایش یافت و آمارها نشان می‌دهد که میزان بار ترافیکی مترو و اتوبوس همچنان در همین میزان است.

وی در مورد اینکه آیا استفاده از مترو و اتوبوس در شیوع کرونا تأثیر داشته است یا خیر،‌گفت: من نمی‌توانم در مورد علل شیوع بیماری و دلایل افزایش آمار صحبت کنم ولی در حال حاضر در مترو و اتوبوس حدود ۹۸ درصد مسافران از ماسک استفاده می‌کنند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران گفت: برای رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی باید تعداد وسایل حمل و نقل عمومی افزایش یابد.

هاشمی درباره کمبود واگن و قطار مترو گفت:‌در حال حاضر ۱۴۰۰ واگن در پایتخت کمبود داریم البته قرارداد ساخت ۲۱۰ دستگاه واگن با شرکت واگن‌سازی در حال تنظیم است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران بیان داشت: همچنین قرارداد تولید ۶۳۰ واگن نیز سه سال پیش در دولت به تصویب رسیده که خوشبختانه اخیراً‌ بانک مرکزی اقداماتی را انجام داده است ولی ۲۴ ماه حدوداً طول می‌کشد که این ۶۳۰ واگن در اختیار شهرداری قرار گرفته شود.

وی عنوان کرد: همچنین برنامه‌هایی را در دستور کار قرار داده ایم تا هزار دستگاه اتوبوس پایتخت را اورهال کنیم همچنین قرارداد خرید هزار اتوبوس جدید نیز ان‌شاءالله تا پایان سال به نتیجه خواهد رسید البته این مسأله فرآیند پیچیده و سختی است.

هاشمی در مورد هزینه اورهال اتوبوس‌های فرسوده گفت:‌یک دستگاه اتوبوس حدود ۴۰۰ میلیون تومان بودجه برای اورهال کردن آن نیاز است و با مصوبه امروز شورای شهر اختیارات مجمع اتوبوسرانی ده برابر شد و اکنون می‌توانیم اقدامات بیشتری را با سرعت بهتر جهت نوسازی اتوبوس‌ها انجام دهیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران گفت:‌لایحه‌ دو فوریتی اعطای مجوز به شهرداری تهران جهت انجام معاملات مربوط به تکمیل، توسعه و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی امروز در صحن شورا مطرح شد که اعضا به آن رأی دادند و ما درخواست کردیم که سقف اختیارات شهرداری تا ۲۰ میلیارد تومان افزایش یابد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =