کد خبر: 229877
تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۳
سيدجواد سليمانی

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: با هدف بومی‌سازی قطعات مورد نیاز صنعت خودرو با ۴۸ مجموعه دانش بنیان قرارداد همکاری امضا کرده‌ایم.

به گزارش «اخبار خودرو»،سید جواد سلیمانی با اشاره به اقدامات گروه خودروسازی سایپا در یکسال اخیر برای افزایش همکاری با استارت آپ ها و مجموعه‌های دانش بنیان، افزود: بهترین و کوتاه‌ترین مسیر برای برطرف کردن کمبودها و نیازهای فناورانه صنعت خودرو، افزایش همکاری با مراکز علمی کشور است و گروه خودروسازی سایپا این مهم را به صورت جدی در دستور کار خود قرار داده است.

سلیمانی درباره ایجاد کمیته همکاری‌های مشترک با مجموعه های دانش بنیان، خاطرنشان کرد: طی سال‌های گذشته شرکت‌های خودروسازی فعالیت‌های متعدد و بزرگی انجام دادند ولی اکنون با تعدد و بلوغ مجموعه‌های دانش بنیان می‌توان فعالیت های مشترک تعریف کرد تا به واسطه آن بتوان صنعت خودرو را متحول کرد.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه صنعت خودرو در بخش طراحی و تولید خودرو به پیشرفت های مطلوبی رسیده اما هنوز در تولید برخی از قطعات به خصوص قطعات "های‌تک" نتوانسته به سمت خوداتکایی برود، گفت: ما از تمام نخبگان، مجموعه های دانش بنیان و استارتاپ که می توانند به صنعت خودرو کمک کنند، دعوت می کنیم تا با حضور در کمیته "همکاری های مشترک با مجموعه های دانش بنیان" ایده های خود را مطرح کنند.

وی با بیان اینکه تمام ایده‌های خوب و قابل حصول دانش‌بنیان‌ها و نخبگان با سرعت عملیاتی خواهد شد، افزود: گروه خودروسازی سایپا در همکاری‌های جدید اجازه نخواهد داد که فرصت و زمان در شرایط موجود کشور که در بدترین وضعیت تحریمی است از بین برود، لذا امیدواریم با اعتماد دو طرفه بتوان صنعت خودرو را از تولید سنتی به سمت تولید دانش بنیان هدایت کرد.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا خاطرنشان کرد: گروه خودروسازی سایپا در مسیر تکمیل پروژه بومی سازی قطعات خودرو قرار گرفته است و در این مسیر پرپیچ و خم نیازمند همکاری بخش های مختلف چون معاونت علمی ریاست جمهوری، سازمان ملی کارآفرینی و پارک های علم و فناوری است.

سلیمانی با بیان اینکه هماهنگی بین صنعت خودرو و دانش بنیان ها یک ضرورت است، ادامه داد: اگر همکاری ها پیوسته و تعریف شده باشد نتایج خوبی عاید صنعت خودرو خواهد شد؛ در سال جهش تولید به دنبال این هستیم که حجم کارهای مشترک با مجموعه های دانش بنیان با هدف تولید قطعات های تک را افزایش دهیم و به اعتقاد ما رسیدن به تولید داخلی تمام قطعات خودرو دور از دسترس نیست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =