کد خبر: 229881
تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۴

آن چیزی که در دنیا نقش چشمگیری درسرعت بخشیدن به‌ورود صنعت خودرو به‌دنیای نوآورانه داشته، ارتباط سازنده با افراد و شرکت‌های تکنولوژیک، دانش‌بنیان و درگیر کردن آنان در حل مسائل بوده است.

به گزارش «اخبار خودرو»،آن چیزی که در دنیا نقش چشمگیری درسرعت بخشیدن به‌ورود صنعت خودرو به‌دنیای نوآورانه داشته، ارتباط سازنده با افراد و شرکت‌های تکنولوژیک، دانش‌بنیان و درگیر کردن آنان در حل مسائل بوده است.
در ایران نیز ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به‌حوزه خودرو ضرورتی است که نه‌تنها نهادهای نظارتی و تصمیم‌گیر تردیدی در آن ندارند، بلکه به‌عنوان یک الزام نیز از آن یاد می‌کنند. قطعا استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان به‌واسطه کوچک بودنشان چابک‌تر و پویاتر عمل می‌کنند.
کشورهای توسعه‌یافته از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و تکنولوژی پایه به‌عنوان موتور محرک و نوآوری صنعت در لایه‌های مختلف بهره می‌گیرند و عملا شرکت‌های بزرگ به‌واسطه بررسی‌های جامع شرکت‌های چابک‌تر و با پیشینه خوب، یا در آن‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند یا به‌صورت کامل مالکیت آن‌ها را به‌دست می‌آورند؛ این موضوع را می‌توان در عملکرد شرکت‌های خودروسازی مختلف از قبیل هیوندای، کیا، فولکس‌واگن و سایر برندها  شاهد بود؛ از طرفی شرکت‌های معتبر خودروسازی در دنیا با ورود شرکت‌های فناورانه به‌این حوزه، عملا پارادایم جدیدی را در این صنعت پایه‌گذاری کردند و فعالیت شرکت‌هایی همچون گوگل، اپل و شرکت‌های تکنولوژیک دراین راستا از نمونه‌های موفق آن بوده و باعث شده است صنعت‌خودرو به‌صنعتی هوشمند تبدیل شود.
در سال‌های گذشته اکوسیستم فناوری و نوآوری نتوانسته در کنار کارخانجات خودروسازی به‌درستی شکل بگیرد؛ به‌این معنا که نیاز واقعی صنعت به‌بخش دانش‌بنیان به‌درستی منتقل نشده و متقابلا توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان برای بخش صنعت مشخص نشده است. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =