بورس

دیروز در گروه خودرویی طی 74هزار نوبت معاملاتی، 382میلیون سهم به ارزش 548میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات روز سه‌شنبه بالغ بر 404هزار میلیارد تومان شد.

به گزارش «اخبار خودرو»،روزگذشته در جریان دادوستدهای گروه خودرویی باز هم نمادهای این صنعت بورسی روند مثبتی را طی کردند، به‌طوری‌که نمادهای ایران‌خودرو، سایپا، گسترس سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، پارس‌خودرو، قطعات اتومبیل ایران، زامیاد، سرمایه‌گذاری رنا، گروه بهمن، مهرکام پارس، ایران‌خودرو دیزل و موتورسازان تراکتورسازی ایران مثبت شدند و در مقابل نمادهای آهنگری تراکتورسازی ایران، رادیاتور ایران، فنرسازی خاور، الکتریک‌خودرو شرق، رینگ‌سازی مشهد، فنرسازی زر و ریخته‌گری تراکتورسازی ایران منفی خوردند.
   رکوردشکنی خودرویی‌ها
دیروز در گروه خودرویی طی 74هزار نوبت معاملاتی، 382میلیون سهم به ارزش 548میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات روز سه‌شنبه بالغ بر 404هزار میلیارد تومان شد. این ارزش کل برای گروه خودرویی یک نوع رکورد محسوب می‌شود که برای این صنعت بورسی از اهمیت بسزایی برخوردار است. شاخص کل بورس نیز دیروز ۲۸هزار و ۸۰۳ واحد رشد کرد و در نهایت به رقم یک‌میلیون و ۷۴۷هزار واحد رسید.

   بورس تن به اصلاح قیمتی نداد
برخی کارشناسان معتقدند بورس درکانال یک‌میلیون و ۵۰۰هزار واحد در حال اصلاح بود که با افزایش تدریجی دلار همراه شد و این موضوع باعث تغییر مسیر در روند معاملات شد. به بیان دیگر، بازار سهام نسبت به عبور قیمت دلار از نرخ ۱۸هزار تومان در بازار آزاد و ورود به کانال قیمتی ۲۲هزار تومان واکنش مثبت نشان داد و نه‌تنها تن به اصلاح نداد، بلکه یک روند صعودی پرشتاب را آغاز کرد. 
به نظر می‌رسد اگر دلار گام افزایشی بر نمی‌داشت، بازار مدتی در کانال 1.5میلیون واحدی استراحت می‌کرد، اما رشد نرخ دلار در بازار باعث شد تا بازار وارد فاز اصلاحی نشود و رشد پرشتاب‌تر از روزهای گذشته را به خود گرفت. 
از سوی دیگر، با توجه به جریان پولی که در حال ورود به بورس است، شاخص کل وارد فاز اصلاحی عمیقی نخواهد شد. البته باید منتظر ماند و دید بانک مرکزی دلار نیمایی را در نرخ ۱۸هزار تومان به ثبات می‌رساند یا نه؛ در صورت چنین اتفاقی روند بازار متعادل می‌شود و اصلاحی را تجربه نمی‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =