شورولت کوروت C7

شورولت کوروت C7 زردرنگ یکی از همان خودروهای ترانزیتی است که چندی پیش با عبور از خاک ایران سروصدای زیادی به پا کرد. زیرا این خودرو آمریکایی پس از وضع قوانین منع شماره‌گذاری خودروهای آمریکایی حتی در مناطق آزاد کشور، دیگر اجازه ورود و تردد در خاک ایران را نداشته و به خودرویی خاص و دست‌نیافتنی برای علاقه‌مندان تبدیل شده است.

به گزارش «اخبار خودرو»،چندی پیش تصاویری از گمرکات کشور به‌دستمان رسید که نشان می‌داد خودروهای خاص و جذابی پا به خاک ایران گذاشته‌اند. برخی از این خودروها به منظور استفاده در ناوگان حمل‌ونقل سفارتخانه‌ها و همچنین استفاده سفرا وارد کشور شده‌اند و پس از طی شدن مراحل اداری، از گمرکات ترخیص و راهی مراکز شماره‌گذاری می‌شوند تا پس از دریافت پلاک دیپلمات، به راحتی بتوانند در خیابان‌های کشور تردد کنند. اما برخی دیگر از این خودروها، گذرموقت‌هایی هستند که برای مدت زمانی محدود راهی ایران شده‌اند. درنهایت به خودروهایی می‌رسیم که به مقصد کشورهای همسایه راهی ایران می‌شوند و چند روزی را مهمان گمرکات کشور هستند. 
درواقع این خودروها تنها به‌منظور عبور از خاک ایران راهی گمرکات شده‌اند و پس از بررسی و تایید مدارک گمرکی، امکان عبور و تردد از جاده‌های ایران را می‌یابند و راهی کشور مقصد می‌شوند. 
شورولت کوروت C7 زردرنگ یکی از همان خودروهای ترانزیتی است که چندی پیش با عبور از خاک ایران سروصدای زیادی به پا کرد. زیرا این خودرو آمریکایی پس از وضع قوانین منع شماره‌گذاری خودروهای آمریکایی حتی در مناطق آزاد کشور، دیگر اجازه ورود و تردد در خاک ایران را نداشته و به خودرویی خاص و دست‌نیافتنی برای علاقه‌مندان تبدیل شده است.

  تاریخچه شورولت کوروت
کوروت یکی از جذاب‌ترین و محبوب‌ترین محصولات شورولت؛ از دهه 60میلادی تاکنون علاقه‌مندان زیادی را شیفته خود کرده است. چندی پیش نسل هشتم این خودرو با نام کوروت C8 به بازار جهانی معرفی شد که به‌دلیل استفاده از پیشرانه وسط، عنوان نخستین کوروت موتوروسط تاریخ را از آن خود کرد. 
این سوپراسپرت آمریکایی اکنون به ویژگی‌های منحصربه‌فردی مجهز شده، همچنین بازبینی طراحی کابین در نسل آخر این خودرو یکی از نکات برجسته‌ای است که نظر کارشناسان را به خود جلب می‌کند.
نسل هفتم این خودرو یعنی کوروت استینگری C7 نیز یکی محبوب‌ترین نسخه‌های تولیدشده از این سوپراسپرت است که چند دستگاه از آن در مناطق آزاد کشور ازجمله جزیره کیش، منطقه آزاد اروند، ارس و انزلی وجود دارد. این نسل نخستین‌بار در سال 2013 در نمایشگاه خودرو دیترویت به نمایش درآمد و از سال 2014 به بازار ایالات متحده و سایر بازارهای جهانی عرضه شد. وزن کمتر، قدرت بیشتر، هندلینگ بهتر و طراحی جذاب‌تر از مشخصه‌های این نسل از کوروت است. این مدل بیانگر هفتمین طراحی مجدد کوروت از دهه ۶۰ تاکنون است. در تولید این خودرو سعی شده نقایص و نقاط ضعفی که در نسل‌های پیشین توسط کارشناسان و مالکان مطرح شده، برطرف شود. البته باید گفت شورولت به‌خوبی این‌کار را انجام داده است. کوروت استینگری نسبت‌به نسل قبلی بسیار پیشرفت کرده و همچنین میزبان تغییرات زیادی در ظاهر بوده است.

   ظاهر مخوف و با اصالت
ظاهر تهاجمی و اسپرت C7 یکی از دلایلی است که هر شخص را به‌سوی این خودرو می‌کشاند، حتی اگر علاقه‌ای به خودرو نداشته باشد. در نمای جلو کاپوت‌بلند و کشیده‌ای که از جنس فیبرکربن است دریچه ورودی هوایی را روی خود دارد که بیش‌از هرچیز چهره‌ای خشن و تهاجمی را برای آن رقم زده است. 
چراغ‌های بزرگی که با نواری از LED دی‌لایت در قسمت پایین مزین شده‌اند، در طرفین قرارگرفته و بارنگ مشکی پس‌زمینه تضاد چشم‌نوازی را با رنگ بدنه ایجاد کرده علاوه‌بر این ظاهری اسپرت‌تر را پدید آورده است. 
نمای جانبی به‌خوبی نمایانگر طراحی تهاجمی و اسپرت کوروت است. نکته جالبی که این بخش به چشم می‌خورد، دستگیره منحصر به فردی است که به صورت پنهان و در حفره‌ای جای گرفته تا طراحی سیال و روان را درهم نریزد. رینگ‌های پنج‌پر آلومینیومی مشکی رنگ یکی دیگر از جذابیت‌های C7 را به‌وجود آورده است. همچنین کالیپرهای ترمز قرمزرنگ در میان پره‌های مشکی رینگ بسیار جلوه می‌کنند. اما داستان یکباره در نمای عقب کوروت عوض می‌شود و دیگر خبری از طراحی خیره‌کننده نیست. سپر بزرگ و نسبتا ساده که قسمتی از آن با دیفیوزر مشکی‌رنگ پر شده است، نمای پشتی را بسیار ساده نشان می‌دهد. اما با این‌حال وجود چهار خروجی اگزوز در وسط سپر حس و حال یک سوپراسپرت را القا می‌کند. لوگو بزرگ شورولت در قسمت میانی بیش‌از هر چیز دیگری خود نمایی می‌کند.

 کابین ساده اما مهیج
به جرات می‌توان گفت یکی از نقاط قوت شورولت کوروت استینگری، فضای داخل کابین و امکانات آن است. هنگامی که وارد کابین این سوپراسپرت آمریکایی می‌شوید دیگر خبری از یک فضای سرد و بی‌روح متشکل از پلاستیک فشرده نیست. تودوزی و همچنین بخش‌هایی از داشبورد از جنس چرم طبیعی مرغوب بوده که علاوه‌بر زیبایی فضایی لوکس را پدید آورده است. طرح کلی داشبورد به‌گونه‌ای است که مانند کاکپیت هواپیما تمامی ادوات در اختیار راننده است. کنسول میانی داشبورد با زاویه‌  ملایمی به به‌سوی راننده متمایل شده است که همین موضوع باعث می‌شود راننده در سرعت‌های بالا تسلط بیشتری بر خودرو و همچنین ادوات تعبیه‌شده روی کنسول داشته باشد. 
در کابین دو نمایشگر هشت اینچی خودنمایی می‌کند که یکی از آن‌ها در میان کنسول به منظور استفاده سیستم صوتی و ناوبری و دیگری در میان صفحه کیلومتر دیجیتالی تعبیه شده‌اند. فرم کلی طراحی استینگری سنت‌شکنانه بوده به‌گونه‌ای که دریچه‌ ورودی هوا به‌کابین برای دو سرنشین کاملا مستقل از یکدیگر است و حتی می‌توان از اشکال شکل‌دهنده به داشبورد و تریم داخلی نیز به این موضوع پی برد. با وجود اسپرت بودن صندلی‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که بدن را به خوبی در خود جای می‌دهند تا کمترین میزان تنش را به سرنشینان انتقال دهند، به‌همین خاطر می‌توان گفت که راحتی صندلی‌های استینگری نسبت به نسل پیشین به میزان قابل قبولی ارتقا یافته است.

  مشخصات فنی پیشرانه
همان‌طور که از یک سوپراسپرت انتظار می‌رود، درون سینه کوروت نیز یک قلب تپنده و قدرمند وجود دارد که منتظر فرمان گرفتن از سوی راننده بوده تا حداکثر قدرت خود را در اختیارش قرار دهد. 
این پیشرانه متشکل از یک بلوک هشت سیلندر Vشکل جنرال‌موتورز با حجم 6.2 لیتر است. با توجه به نوع موتور حداکثر توان تولید شده توسط آن 450 اسب‌بخار و حداکثر گشتاور آن 610نیوتون‌متر است که این نیرو توسط یک جعبه‌دنده 6‌سرعته اتوماتیک به چرخ‌های محرک عقب انتقال می‌یابد. شتاب صفر تا یک‌صد برساعت کوروت C7 از سوی کمپانی مادر 3.8 ثانیه اعلام شده است.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • Masoud baghri IR ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
    2 0
    چه فایده فقط باید عکس هاشون ببینیم و حرص بخوریم، اجازه نمیدن که چنین ماشین های بیاد باهاش حال کنیم. دم نویسنده سیبلتون هم گرم یک تشکر ویژه برای آقای محسنی و روزنامه همیشه دنیای خودرو
  • واقع بین IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    2 0
    شورولت «کوروت C7» ترانزیت از ایران گذشت!!!!!؟؟؟؟ ......ای کاش شورولت «کوروت C7» و خودروهای با کیفیت وایمن می ماندندو پراید و خودروها ی فاقد کیفیت و نا امن و ...........از ایران می گذشتند!

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =