کد خبر: 229922
تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵

دانشگاه‌ها و نخبگان با هدف توسعه صنعت‌خودرو و داخلی‌سازی قطعات، علاقه‌مند به‌همکاری در زمینه ساخت قطعات استراتژیک خودرو هستند و با تکیه بر توان جامعه دانشگاهی خیلی راحت‌تر می‌توان مشکلات به‌وجودآمده از تحریم‌ها را بی‌اثر کرد.

به گزارش «اخبار خودرو»،شرکت صنایع تولیدی کروز،  بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین قطعه‌ساز کشور در راستای تاکیدات مقام‌ معظم ‌رهبری و همچنین اجرای ابلاغیه ۱۰ گانه قرارگاه تولید وزارت صمت که در آن به‌جذب نخبگان، استفاده از پتانسیل مراکز دانش‌بنیان و افزایش خوداتکایی اشاره شده، همکاری با دانشگاه‌ها و جذب نخبگان را در دستور کار خود قرار داده است. 
سعید سهراب‌پور، رئیس دبیرخانه جذب نخبگان در دانشگاه‌ها در بنیاد ملی نخبگان گفت: «دانشگاه‌ها و نخبگان با هدف توسعه صنعت‌خودرو و داخلی‌سازی قطعات، علاقه‌مند به‌همکاری در زمینه ساخت قطعات استراتژیک خودرو هستند و با تکیه بر توان جامعه دانشگاهی خیلی راحت‌تر می‌توان مشکلات به‌وجود‌آمده از تحریم‌ها را بی‌اثر کرد.» 
کروز به‌این موضوع باور و اعتقاد دارد که همکاری بین صنعت و دانشگاه‌ها باید تقویت شود و در این راستا از سال گذشته همکاری با دانشگاه‌ها را آغاز کرد و توانست با همکاری جوانان نخبه و دانشگاهی قطعات استراتژیک و های‌تک خودرو را از وابستگی خارج کند و به‌خودکفایی برساند. این شرکت با حضور موثر دراقتصاد مقاومتی و درشرایطی که وزارت صمت توجه ویژه‌ای به‌توسعه ساخت‌داخل در صنعت قطعه‌ با هدف کاهش واردات و ارزبری دارد، برای رسیدن به‌خودکفایی کامل در این صنعت تلاش چشمگیری می‌کند. کروز درحال‌حاضر 50 پروژه را با دانشگاه‌های معتبر کشور از جمله شریف، تهران و امیرکبیر پیش می‌برد و تاکنون توانسته است 3 هزار قطعه از قطعات مورد نیاز خطوط تولید خودروسازان را که درگذشته از خارج تامین می‌شد، با عمق ساخت‌داخل و دانش مهندسان و نخبگان این شرکت بومی‌سازی کند. 
کروز همچنین برای ارتقای دانش فنی، کاهش هزینه‌های تولید، ‌افزایش بهره‌وری، بهینه‌سازی مواد، طراحی محصول و تغییرات مهندسی خود حدود 40 نفر از دانشجویان دانشگاه‌های مذکور را در واحد تحقیق‌وتوسعه خود مستقر کرده است که در آینده با گذراندن واحدهای آموزشی می‌توانند جذب این واحد شوند. 
از آن‌جایی که با تکیه بر توان جامعه دانشگاهی بسیار راحت‌تر می‌توان مشکلات به‌وجود‌آمده از تحریم‌ها را بی‌اثر کرد، جذب نخبگان در کروز همچنان ادامه دارد. حال که به‌دلایل متفاوت صنعت‌خودرو کشور نتوانسته است همپای پیشرفت‌های جهانی در این حوزه حرکت کند، برای جبران گذشته بهترین راهکار این است که قطعه‌سازان و خودروسازان از جامعه دانشگاهی و نخبگان بهره بیشتری ببرند و خوشبختانه کروز با بهره‌گیری از تجربه و دانش دانشگاه‌ها که درحوزه خودرو پروژه‌های تخصصی تعریف کردند، به‌نتایج مطلوبی دست یافته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =