کد خبر: 229928
تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۴
کرولا ‌کراس

افزایش تقاضا برای خرید خودروهای کراس‌اوور و شاسی‌بلند باعث شده است محصولات جدید و دور از انتظاری به سبد محصولات خوردوسازان جهانی اضافه شود.

به گزارش «اخبار خودرو»،افزایش تقاضا برای خرید خودروهای کراس‌اوور و شاسی‌بلند باعث شده است محصولات جدید و دور از انتظاری به سبد محصولات خوردوسازان جهانی اضافه شود. از این‌رو به‌تازگی تویوتا از نسخه کراس‌اوور محبوب‌ترین محصول خود یعنی کرولا پرده‌برداری کرده است.

کرولا در نسخه‌های مختلف طی ۵۴ سال، بیش از هر محصول دیگری در دنیا، تولید شده است. 
به این ترتیب می‌توان فروش بالای یک کراس‌اوور با نام کرولا راس را پیش‌بینی کرد. تویوتا، با عرضه C-HR در کلاس کراس‌اوورهای شهری، موفقیت جهانی به‌دست آورد و حالا از همان پلت‌فرم (TGNA-C) برای کرولا ‌کراس استفاده خواهد کرد. موتور 1.8لیتری تنفس طبیعی با قدرت ۱۴۰اسب‌بخار و گشتاور ۱۷۵نیوتون‌متر برای این کراس‌اوور دیفرانسیل جلو، کافی به‌نظر می‌رسد که درکنار جعبه‌دنده CVT، پاسخگوی مصارف خانوادگی خواهد بود. تویوتا برای جدیدترین محصول خود، قوای محرک هیبرید نیز فراهم کرده است. این مدل، با یک موتور برقی ۶۰۰ ولت که ۷۲اسب‌بخار (۵۴ کیلووات) قدرت و ۱۶۳نیوتون‌متر گشتاور دارد، همراه خواهد بود. 


درکنار پیشرانه بنزینی 1.8لیتری با قدرت ۹۸اسب‌بخار و گشتاور ۱۴۲نیوتون‌متر، مجموع قدرت خروجی کرولا کراس‌هیبرید، احتمالا مشابه کرولا سدان هیبرید، معادل ۱۲۱‌اسب‌بخار است. باتوجه‌به آمار موجود از عملکرد کرولا سدان هیبرید، می‌توان پیش‌بینی کرد مدل کراس، میانگین مصرف سوخت 5.4لیتر در ۱۰۰ کیلومتر و سرعت‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت ۹ تا ۱۰ ثانیه داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =