ایران خودرو کرمانشاه

نایب‌رئیس هیات‌مدیره گروه صنعتی ایران‌خودرو، ارتقای سطح کیفی محصولات 405 SLX و سمند به سه ستاره کیفی و هایما 5S به چهار ستاره کیفی را ازجمله برنامه‌های امسال ارتقای کیفیت محصولات این خودروساز دانست.

به گزارش «اخبار خودرو»،نایب‌رئیس هیات‌مدیره گروه صنعتی ایران‌خودرو، ارتقای سطح کیفی محصولات 405 SLX و سمند به سه ستاره کیفی و هایما 5S به چهار ستاره کیفی را ازجمله برنامه‌های امسال ارتقای کیفیت محصولات این خودروساز دانست. حسن وفادار با بیان این‌که امسال، هدف کیفی سمند محقق شده و سطح آن به سه ستاره رسیده است، گفت: «بهبود ۱۰درصدی در نمره کیفی محصولات نیز از برنامه‌های امسال است.» وی با اشاره به افزایش رتبه کیفی پنج محصول براساس نتایج آدیت (ممیزی و ارزیابی) شرکت‌های بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در سال گذشته، خاطرنشان کرد: «در پایان سال ۹۸ سبد محصولات تولیدی نسبت به ابتدای این سال بهبود 7 درصدی را تجربه کرده است و درحال حاضر ۹۳ درصد از محصولات گروه صنعتی ایران خودرو دارای سطح کیفی سه، چهار و پنج ستاره هستند.»

   بهبود 21 درصدی نسبت به متوسط صنعت خودرو
به گفته وفادار، براساس نظرسنجی‌های صورت‌گرفته از میزان رضایت مشتریان از کیفیت محصولات،‌ فروش و خدمات پس از فروش و ارزیابی‌های شرکت‌های بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در سال گذشته، رضایت مشتریان از کیفیت محصولات گروه صنعتی ایران‌خودرو با دارا بودن ثبات،‌ بهبود 3 درصدی نسبت به متوسط صنعت را تجربه کرده است و گروه صنعتی ایران‌خودرو درصدد بهبود و افزایش بیش تر رضایت‌مندی مشتریان است. وی در ادامه از بهبود ۲۱ درصدی نسبت به متوسط صنعت و ثبات در تعداد ایرادات اعلام‌شده توسط مشتریان در مقایسه با سال گذشته خبر داد و گفت: «تمام محصولات تولیدی گروه صنعتی ایران‌خودرو رضایت بالاتر از شاخص متوسط صنعت دارند. همچنین شبکه خدمات پس‌از فروش ایران‌خودرو توانسته رتبه نخست رضایت مشتریان را با حدود 5 درصد و ۱۶ امتیاز بالاتر از متوسط صنعت، در میان تولیدکنندگان داخلی خودرو کسب کند.»

  تعیین ۱۸ محور بهبود در زنجیره ارزش و ۲۸۱ برنامه بهبود زیرساختی
نایب‌رئیس هیات‌مدیره گروه صنعتی ایران‌خودرو از تعیین ۱۸ محور بهبود در زنجیره ارزش و تعریف ۲۸۱ برنامه بهبود زیرساختی براساس محورهای تعیین‌شده در سال ۹۹ خبر داد و گفت: «در پایان سال گذشته وضعیت اجرای ۳۵۲ برنامه زیرساختی تعریف‌شده در زنجیره ارزش براساس محورهای بهبود کیفیت، به انطباق ۷۴ درصدی رسید. بخشی نیز تا حصول نتیجه در سال ۹۹ دنبال می‌شود.» وی همچنین از انطباق ۸۲ درصدی هدف با واقعیت ۲۸۵ پروژه بهبود کیفیت قطعات و محصولات در سال گذشته خبر داد و گفت: «پنج پروژه مشترک با دانشگاه و شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای بهبود تجهیزات و فرآیندهای تولید و تامین نیز اجرایی شده است. این پروژه‌ها در حوزه برق و الکترونیک، انتقال قدرت، قابلیت استحکام بدنه و ارتقای دوام خوردگی رنگ است.»

   افزایش ۳۸ درصدی میزان رضایت مشتریان
نایب‌رئیس هیات‌مدیره گروه صنعتی ایران‌خودرو افزود: «علاوه بر ادامه اجرای برخی پروژه‌های سال گذشته،‌ برای امسال نیز تعداد ۱۲۱ پروژه بهبود کیفیت را در تمامی سایت‌های تولیدی تعریف کرده‌ایم؛ ۴۱ درصد از این پروژه‌ها در حوزه تامین و قطعات، ۳۲ درصد در حوزه طراحی و مهندسی و ۲۷ درصد در حوزه فرآیند و تولید است.» وی در پایان گفت: «با کسب امتیاز ۹۰ درصدی، ضمن افزایش ۳۸ درصدی میزان رضایت مشتریان نسبت به پاسخ‌گویی به درخواست‌ها و شکایات، رتبه اول میزان رضایت‌مندی در این زمینه به‌دست آمده است.»

  توفیقات گروه صنعتی ایران‌خودرو در سایت‌های استانی
در همین حال، روز گذشته خبر موفقیت دیگری نیز از گروه صنعتی ایران‌خودرو منتشر شد؛ پایگاه تولیدی ایران‌خودرو کرمانشاه همسو با اهداف استراتژیک گروه صنعتی ایران‌خودرو و با تکیه بر همت و همدلی مدیران و پرسنل تلاشگر خود موفق به دریافت نشان واحد نمونه صنعتی استان شد. بنا بر این گزارش، در مراسم بزرگداشت روز صنعت، شرکت ایران‌خودرو کرمانشاه به عنوان واحد صنعتی نمونه استان معرفی شد و لوح تقدیر دریافت کرد. در سالی که «جهش تولید» نام گرفته، تولید سایت کرمانشاه در سه‌ماهه نخست امسال رشد ۷۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل را تجربه کرده است. این سایت تولید محصولات خانواده پژو پارس ایران‌خودرو شامل پارس اتوماتیک، پارس با موتور TU5 و پارس سال را برعهده دارد. گفتنی است،‌ مراسم تقدیر از واحد نمونه صنعتی استان، با حضور استاندار کرمانشاه، معاون هماهنگی اقتصادی استاندار، رئیس سازمان صمت و جمعی از مسئولان، صنعتگران و کارآفرینان استان کرمانشاه در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =