بورس

شاخص‌کل بورس دیروز با افزایش 9274 واحدی در تراز یک‌میلیون و 822هزار واحدی قرار گرفت. اما شاخص هم‌وزن که نشان‌دهنده روند حرکتی نمادهای کوچک و متوسط است، با کاهش 3519 واحدی همراه شد.

به گزارش «اخبار خودرو»،روز گذشته در جریان دادوستدهای گروه خودرویی، نمادهای این صنعت بورسی با رشد همراه شدند، به‌طوری‌که شرکت‌های سایپا، ایران‌خودرو، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، پارس‌خودرو، زامیاد، نیرو محرکه، سایپا آذین، سرمایه‌گذاری رنا، الکتریک‌خودرو شرق، کمک‌فنر ایندامین، فنرسازی زر، ایرکا پارت‌صنعت و مهندسی نصیرماشین سبزپوش درمقابل نمادهای قطعات اتومبیل ایران، فنرسازی خاور، محورسازان ایران‌خودرو، رینگ‌سازی مشهد، موتورسازان تراکتورسازی ایران، بهمن‌دیزل و تولید محور خودرو قرمزپوش شدند. همچینن روز دوشنبه در گروه خودرویی، طی 291هزار نوبت معاملاتی، 1.9میلیارد سهم به ارزش 2774میلیاردتومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات روز گذشته بالغ‌بر 456هزارمیلیاردتومان شد.

   رشد نمادهای بزرگ به‌رغم اصلاح نمادهای کوچک
شاخص‌کل بورس دیروز با افزایش 9274 واحدی در تراز یک‌میلیون و 822هزار واحدی قرار گرفت. اما شاخص هم‌وزن که نشان‌دهنده روند حرکتی نمادهای کوچک و متوسط است، با کاهش 3519 واحدی همراه شد؛ چند روزی است که نمادهای کوچک بازار در مرحله اصلاح قرار دارند، اما در مقابل نمادهای بزرگ و شاخص‌ساز همچنان روند رو به رشد را پشت سر می‌گذارند.

   حمایت دولت از سهم‌های خودرویی، فلزی و پالایشگاهی
مهم‌ترین دلیلی که می‌توان برای رشد نمادهای بزرگ برشمرد، صندوق‌های  ETF دولتی است که قرار شده از طریق آن سهام دولت در خودروسازی‌ها، فولادمبارکه، شرکت ملی مس و همچنین برخی پالایشگاه‌ها عرضه عمومی شود. با توجه به این موضوع، دولت قصد دارد با حمایت از این سهم‌ها آن را با قیمت بالاتری بفروشد تا از این طریق بتواند کسری بودجه بیشتری را تامین کند. حال باید دید روند رو به رشد نمادهای بزرگ و شاخص‌ساز تا چه زمانی ادامه پیدا می‌کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =