پیش فروش تیگو ۵

امروز می‌توان نمونه‌هایی تیگو5 در بازار با کارکرد معادل 400 تا 500 هزار کیلومتر را یافت که کاملا سالم و موردرضایت مشتریان هستند. یک شاسی‌بلند بزرگ، مستحکم و جادار خانوادگی با طراحی مناسب و مطابق میل مشتریان ایرانی.

به گزارش «اخبار خودرو»،در تمام جهان تب خرید خودروهای شاسی‌بلند به سرعت در حال افزایش است و کشور ما نیز از این امر مستثنا نیست. آمارها نشان می‌دهند خریداران ایرانی‌ها استقبال قابل‌توجهی از کراس‌اوورهای تنومند با ارتفاع بیشتر از سطح زمین دارند که در این‌زمینه می‌توان هیوندای سانتافه را مثال زد که توانسته است طی سال‌های اخیر به‌عنوان پرفروش‌ترین خودرو وارداتی شناخته شود و درقالب گزینه‌ای موفق در بازار ایران ایفای نقش کند. همین دیدگاه در میان خودروهای تولید داخل و مونتاژی نیز وجود دارد. نخستین محصول کراس‌اوور با بدنه بزرگ و تنومند، تیگو5 محصول مدیران‌خودرو بود که در سال 1394 وارد بازار شد و همگان به لحاظ هیبت و قدرت آن را مشابه هیوندای سانتافه اما با قیمتی اقتصادی‌تر می‌دانستند. در ارزیابی‌های اولیه، تیگو5 نظر بسیاری را به‌خود جلب کرد و موفقیتش در بازار را نوید داد. محصولی که در سایر بازارها نیز توانسته است  موفقیت قابل قبولی را کسب کند.
بدنه جادار و مستحکم که در تست‌های مختلف ایمنی به‌خوبی قدرت خود را نشان داده است، در کنار آپشن‌های متعدد ایمنی و رفاهی از مشخصه‌های بارز این خودرو به شمار می‌روند. امروز می‌توان نمونه‌هایی تیگو5 در بازار با کارکرد معادل 400 تا 500 هزار کیلومتر را یافت که کاملا سالم و موردرضایت مشتریان هستند. یک شاسی‌بلند بزرگ، مستحکم و جادار خانوادگی با طراحی مناسب و مطابق میل مشتریان ایرانی. نتیجه آن نیز فروش بیش‌از 50 هزار دستگاه خودرو از ابتدای ورود آن به بازار تاکنون بوده و آن را در رده پرفروش‌ترین‌ها و موفق‌ترین‌های این سگمنت قرار داده است .
حال تیگو5 در ایران دوبار تحت‌عمل جراحی قرار گرفته و با تغییراتی روانه بازار شده است. یک بار جراحی جزئی برای طراحی نمای بیرونی و بار دیگر برای فضای داخل کابین؛ هر چند تغییرات اندک بود اما نتیجه آن قابل‌قبول و تاثیرگذار برآورد می‌شود.
شرکت مدیران‌خودرو همواره به نیازها و خواسته‌های بازار توجه ویژه‌ای دارد و متناسب  با آن مدل‌های به‌روز و جدید محصولات خود را راهی بازار می‌کند تا در کنار بهبود و ارتقای کیفی مشتریان خود را نیز راضی نگاه دارد و نشان دهد به خواسته‌های آن‌ها توجه می‌کند.  تیگو5 محصولی است که همواره از این اصل تبعیت کرده  و توانسته جایگاه خود را تثبیت کند.

  آشنایی بیشتر با چری تیگو5
سال94، مدیران‌خودرو با عرضه کراس‌اوور توانمند چری تیگو5 توانست سهم عمده‌ای از بازار کراس‌اوورهای چینی را از آن خود کند. همچنین مدیران‌خودرو با ارائه بیشترین میزان گارانتی برای تیگو5، رضایت‌مندی مشتریان را افزایش داده است. چری تیگو۵ در دی‌ماه95 با یک فیس‌لیفت همراه و این اتفاق باعث شد استقبال مشتریان از این خودرو افزایش یابد. 
نسخه فیس‌لیفت تیگو5 علاوه‌بر تغییرات ظاهری، امکانات رفاهی بیشتری داشت و همین موضوع سبب شد طیف وسیع‌تری از خریداران این کراس‌اوور پرفروش را انتخاب کنند. 
اما از آن‌جاکه مدیران‌خودرو درراستای احترام به حقوق مشتریان همواره در تلاش است، باردیگر تصمیم به ارتقا و تجهیز تیگو5 گرفت و این خودرو پرفروش را با امکانات رفاهی بیشتری روانه بازار کرد. حال این کراس‌اوور توانمند به‌دلیل داشتن امکانات بیشتر، طیف وسیع‌تری از خریداران و علاقه‌مندان را پوشش خواهد داد. 

  ظاهر با اصالت و گیرا
نمای جلوی تیگو5 از آب روان و آناتومی بدن ماهی الهام گرفته است که به‌وضوح می‌توان این موضوع را مشاهده کرد زیرا در جلوپنجره کرومی مشبک نمود یافته است. همچنین چراغ‌های پیشانی جدیدی که در نسخه فیس‌لیفت جایگرین نمونه قدیمی شده‌اند، به‌دلیل طراحی داخلی متفاوت، چهره‌ای جذاب را به این خودرو بخشیده است. 
ازسوی‌دیگر چراغ‌های روشنایی در روز که از چراغ‌های اصلی به قسمت پایین‌تر و  روی سپر انتقال یافته‌اند، سبب شده است چهره کلی تیگو5 کاملا تغییر کند و به سبک روز خودروهای کره‌ای نزدیک‌تر شود.
آنچه در نگاه اول دیده می‌شود؛ نمای جانبی تیگو۵ برخلاف بسیاری از کراس‌اوورهای چینی، دارای طرحی سیال و روان بوده که به‌نوعی پختگی در طراحی محسوب می‌شود. این امر به‌دلیل هوش و ذکاوت تیم طراحی چری محقق شده و نتیجه آن مانند یک اثر هنری به نمایش درآمده است. اما در نمای عقب؛ گرافیک چراغ‌ها به ‌کلی تغییر کرده‌ و یک نوار کرومی نیز میان آن‌ها قرار داده شده است. از طرفی حجیم‌تر شدن سپر در بخش عقب سبب شده سراگزوزهای کرومی تیگو5، درون سپر مخفی شوند و ظاهری اسپرت‌تر برای آن ایجاد شود. همچنین یک نوار کروی در مرکز سپر قرار داده ‌شده که زیبایی و هماهنگی این بخش را با سایر اجزای خودرو دوچندان کرده است.
  کابین زیبا و باکیفیت
فضای درون کابین با آنچه از یک کراس‌اوور چینی انتظار می‌رود تفاوت چشمگیری دارد، زیرا طراحان چری سعی کرده‌اند با الگوبرداری از کراس‌اوورها و شاسی‌بلندهای مطرح جهانی، از زبان طراحی استانداردی برای کابین تیگو5 استفاده کنند که نتیجه آن خلق فضایی جذاب و ایمن شده است. 
تودوزی این خودرو که شامل صندلی‌ها، دسته‌دنده و فرمان می‌شود، از پوشش چرمی برخوردار بوده و در ترکیب با دوخت قرمزرنگی که در کابین به چشم می‌خورد، هارمونی بسیار زیبایی را در فضای داخــــلی خودرو به وجود آورده است. 
نمای کلی طراحی داشبورد این کراس‌اوور چینی، شباهت زیادی به داشبورد محصولات کره‌ای دارد و حتی به‌نظر می‌رسد بخش‌هایی همچون فرمان و قسمت بالا داشبورد، به‌طور کامل از آن‌ها الگوبرداری شده است.

  پیشرانه و مشخصات فنی
چری تیگو5 از پیشرانه چهارسیلندر 16سوپاپ با حجم دقیق 1971سی‌سی بهره می‌برند که به تکنولوژی اختصاصی Dual VVT مجهز هستند. طبق اعلام کمپانی چری، تکنولوژی DVVT امکان کارکرد سوپاپ‌ها را با زمان‌بندی متغیر فراهم می‌کند که درنهایت باعث افزایش کارایی، کاهش آلایندگی و کاهش مصرف سوخت در این خودرو می‌شود. پیشرانه تیگو5 که کد SQR484F به آن اختصاص دارد، 139 اسب‌بخار قدرت و 185 نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند. 
برای انتقال نیروی تولیدشده پیشرانه تیگو5 به چرخ‌های جلو از یک جعبه‌دنده 7سرعته CVT استفاده ‌شده است. جعبه‌دنده 7سرعته این اطمینان را فراهم می‌کند که در بهترین شرایط عمل تعویض‌دنده انجام شود. 
این امر موجب می‌شود مکانیزم انتقال قدرت بهترین کارایی را داشته باشد و تعویض دنده با کمترین قدرت امکان‌پذیر است، که درنهایت مصرف کاملا بهینه سوخت را به ارمغان می‌آورد. نشان پنج‌ستاره‌ ایمنی N-Cap بیانگر ایمنی بالای این خودرو است که در صورت بروز برخورد از تمام جهات، باعث محافظت هرچه بیشتر سرنشینان می‌شود.
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =