AMG GT S

سال‌های گذشته به‌رغم آزاد بودن واردات خودرو، شاهد ورود خودروهای گذر موقت متعدد به کشور بودیم که به‌دلیل خاص بودن و همچنین امکان‌پذیر نبودن واردات رسمی این خودروها توسط شرکت‌های واردکننده به کشور، بسیار موردتوجه علاقه‌مندان سوپراسپرت‌ها و خودروهای خاص قرار می‌گرفتند.

به گزارش «اخبار خودرو»،سال‌های گذشته به‌رغم آزاد بودن واردات خودرو، شاهد ورود خودروهای گذرموقت متعدد به کشور بودیم که به‌دلیل خاص بودن و همچنین امکان‌پذیر نبودن واردات رسمی این خودروها توسط شرکت‌های واردکننده به کشور، بسیار موردتوجه علاقه‌مندان سوپراسپرت‌ها و خودروهای خاص قرار می‌گرفتند. یکی از این خودروها مرسدس‌بنز AMG GT بود که به‌دلیل حجم موتور بالا هرگز اجازه واردات رسمی به کشور را پیدا نکرد. از این رو طی سال‌های 96 و 97 شاهد ورود دو دستگاه از این خودرو به صورت گذرموقت به کشور بودیم که البته سروصدای بسیاری در محافل خودرویی کشور نیز به‌پا کرد. اولین نمونه واردشده یک دستگاه AMG GT S سفید رنگ بود که از کشور کانادا راهی خیابان‌های ایران شد و توانست چندماهی را به صورت گذرموقت مهمان‌ جاده‌های کشور باشد. همچنین چند مرتبه موفق به تمدید مجوز تردد و تا مدت‌ها در خیابان‌های شمالی تهران رویت شد. اما سرانجام پس از ورود دومین دستگاه مرسدس‌بنز AMG GT S  قرمزرنگ به کشور، توجه‌هابه این خودرو معطوف شد و دیگر نمونه سفیدرنگ آن کمتر در خیابان‌ها دیده می‌شد.
باتوجه به قانون ممنوعیت خریدوفروش خودروهای گذرموقت و انهدام باندهای قاچاق خودرو در کشور، سال گذشته بسیاری از خودروهای گذرموقت واردشده به کشور که توسط افراد سودجو و  به صورت غیرقانونی پا به خاک ایران گذاشته بودند، توقیف شدند. اما اکنون پس از گذشت حدودا یک‌سال، تصاویر جدیدی از همان مرسدس‌بنز AMG GT S سفیدرنگ در خیابان‌های تهران در فضای مجازی منتشر شده است. برخی منابع گفته‌اند این خودرو نیز در لیست خودروهای توقیفی قرار داشته اما سرانجام پس از گذشت مدتی ترخیص و باردیگر با دریافت پلاک گذرموقت راهی خیابان‌ها شده است. اما برخی دیگر نیز معتقدند این سوپراسپرت آلمانی به‌منظور دریافت پلاک‌ملی راهی کشور شده بود  اما به‌هرحال «ققنوس‌سفید» این روزها بار دیگر این شانس را پیدا کرده تا در خیابان‌های تهران خودنمایی و توجه علاقه‌مندان را به خود جلب کند.

   تاریخچه مرسدس‌بنز AMG GT
مرسدس‌بنز AMG GT درواقع جانشین مدل افسانه‌ای SLS است که برای نخستین‌بار در سال 2014 در نمایشگاه خودرو پاریس به همگان معرفی شد. مرسدس AMG GT پس از مدل SLS دومین خودرویی است که به‌طورکامل توسط بخش خودروهای اسپرت مرسدس‌بنز یعنی AMG توسعه یافته و همین موضوع جذابیت‌های آن را دوچندان می‌کند. باتوجه به استقبال خوبی که از این خودرو در بازار شد، AMG ابتدا دو نسخه از آن را با نام های GT و GT S روانه بازار کرد اما بعدها مدل های دیگری  به‌ نام‌های GT4، GT3 و GT R نیز به بازار عرضه شدند. این سوپراسپرت محبوب و قدرتمند در کارخانه‌ مرسدس‌بنز زیندلفیگن آلمان تولید می‌شود. البته AMG GT S را باید اصلی‌ترین رقیب آلمانی پورشه 911 دانست.

   مشخصات فنی قوای محرکه
مرسدس AMG GT مدل 2018 به یک موتور V8 توربو با حجم 4 لیتر مجهز است که با کد M178 شناخته می‌شود. این موتور یکی از جدیدترین موتورهای اسپرت AMG است که در سال 2015 معرفی شد. 
قدرت این موتور به‌صورت پایه 469اسب‌بخار و گشتاور آن 669 نیوتون‌متر است اما در مدل GTS قدرت آن به 515 اسب‌بخار وگشتاور نیز به عدد 680 نیوتون‌متر ارتقا یافته است. قوی‌ترین مدل AMG GT یعنی مدل GTR؛ 577 اسب‌بخار قدرت دارد. تمام مدل‌های AMG GT به‌صورت استاندارد به یک جعبه‌دنده دوکلاچه 7سرعته مجهز شده‌اند که نیروی موتور را به چرخ‌های عقب انتقال می‌دهد. 

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • واقع بین IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
    2 0
    « ققنوس» از قفس آزاد شد !!.......ای کاش به عوضش پراید و تیبا و ساینا و........خودروهای بی کیفیت و نا امن در قفس حبس می شدند...!!!!؟؟؟

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =