لکسوس GX460

امسال باتوجه به بالا رفتن نرخ ارز، اعمال سختگیری‌های بیشتر برای ورود این دسته از خودروها به کشور و همچنین شیوع کرونا، تعداد کمتری خودرو گذرموقت به کشور وارد شده است. 

به گزارش «اخبار خودرو»،معمولا هرسال با شروع فصل تابستان شاهد ورود و تردد حجم زیادی از خودروهای گذرموقت به کشور هستیم. اما امسال باتوجه به بالا رفتن نرخ ارز، اعمال سختگیری‌های بیشتر برای ورود این دسته از خودروها به کشور و همچنین شیوع کرونا، تعداد کمتری خودرو گذرموقت به کشور وارد شده است. 
با این حال می‌توان گفت به‌رغم کاهش میزان خودروهای ورودی، اما همچنان شاهد تردد خودروهای خاص و جذاب با پلاک گذرموقت در کشور هستیم که در حالت عادی امکان واردات آن‌ها وجود ندارد.


به‌عنوان‌مثال از جدیدترین خودروهای گذرموقت واردشده می‌توان به مرسدس‌بنز Sکلاس، مرسدس‌بنز G و GL کلاس، مرسدس‌بنز CLS نسل جدید، آئودی A6، چندی مدل رنجروور که شامل دیسکاوری، اسپرت، ووگ و ولار اشاره کرد که ‌توانسته‌اند به‌صورت محدود با پلاک گذرموقت راهی جاده‌های کشور شوند.
یکی دیگر از خودروهای تازه‌وارد به کشور یک دستگاه لکسوس GX460 است اما هرگز این خودرو نتوانست به‌صورت رسمی وارد ایران شود. از آن‌جاکه لکسوس یکی از زیرشاخه‌های برند تویوتاست و به‌عنوان برندی لوکس از محصولات تویوتا به بازار جهانی عرضه می‌شود، می‌توان گفت اغلب محصولات آن بر پایه مدل‌ تویوتا شکل گرفته است. ازاین‌رو می‌توان GX460 را به‌نوعی نسخه لوکس تویوتا پرادو برشمرد زیرا با طیف وسیع‌تری از امکانات رفاهی و ایمنی پا به عرصه گذاشته است.
لکسوس GX460 یک رده پایین‌تر از مدل LX است. این خودرو نسخه‌ لوکس و قوی‌تر از تویوتا لندکروزر پرادو محسوب می‌شود. آخرین به‌روزرسانی لکسوس GX460، مربوط به سال ۲۰۱۴ است که نسل جدید این خودرو را روانه‌ بازار کرد. 
این خودرو شاسی‌بلند لوکس و بزرگ در جدیدترین مدل خود به جلوپنجره‌ جدیدی مجهز شده و متفاوت با مدل‌های سال‌های قبل است. خودروهای شاسی‌بلند و SUV بیش‌از هر زمان دیگر مورداستقبال قرار می‌گیرند و طرفداران بسیار پیدا کرده‌اند اما لکسوس GX460 همچنان به شیوه شاسی‌بلندهای قدیمی تولید می‌شود و جزو مدل‌های سنتی در این سگمنت به شمار می‌آید.
از مشخصات این خودرو، باید به وزن زیاد، ابعاد بزرگ، پیشرانه 8سیلندر پرمصرف و استفاده از شاسی و بدنه‌ مستقل اشاره کرد. البته این موارد چندان منفی‌ به‌شمار نمی‌روند و این خودرو با داشتن قفل دیفرانسیل‌مرکزی، زاویه ورود و خروج از پیچ بسیار خوب و البته مجهز به سیستم کمکی کنترل فرود از سراشیبی می‌تواند به‌عنوان یک خودرو بسیار توانا در مسیرهای خارج جاده‌ای مورد استفاده قرار بگیرد. 
درکل می‌توان گفت قابـــــلیت‌های آفرود لکسوس GX460 فراتر از انتظار و بسیار خوب است. باایـــن‌وجود نمی‌توان نبود فناوری‌های مدرن در این خـــــودرو را  نادیده گرفت.
طراحی لکسوس GX460 به‌رغم‌ ابعاد بزرگی که دارد تا حدودی جعبه‌ای و ساده است و المان‌های طراحی لکسوس را نیز می‌توان درنمای روبه‌رو مشاهده کرد. اما نمی‌توان طراحی لکسوس GX460 را بسیار چشمگیر یا فوق‌العاده دانست. 
درحقیقت طراحی این خودرو کمی قدیمی جلوه می‌کند. چرخ‌های خودرو دارای سایزبزرگی هستند که گلگیرهای بزرگ‌تری آن‌ها را احاطه کرده‌اند. البته این چرخ‌های بزرگ در کنار همین طراحی، زاویه ورود و خروج از شیب بسیار بزرگ‌تری برای این خودرو به ارمغان آورده‌اند که از این نظر یک نکته مثبت به‌شمار می‌آید.
لکسوس GX460  در زیر کاپوت خود از یک پیشرانه 4.6‌لیتری هشت‌سیلندر بنزینی سود می‌برد که حداکثر نیروی خروجی آن معادل 301اسب‌بخار و همچنین گشتاور خروجی آن هم معادل 446 نیوتون‌متر عنوان شده است که با هضم آن در وزن خشک 2363کیلوگرمی، حداقل شتاب صفر تا 96کیلومتر بر ساعت حدودا 7.4ثانیه با کمک گرفتن از یک جعبه‌دنده 6سرعته اتوماتیک به‌دست آمده که باعث می‌شود این خودرو شاسی‌بلند حدود 2.36تنی مسافت یک‌چهارم مایل (حدود 400متر) را با حداکثر سرعت 142.5 کیلومتر بر ساعت در 15.8ثانیه طی کند. 
این‌درحالی است‌که برای توقف خودرو نیاز به مسافت حدودا 40کیلومتری خواهد بود تا خودرو شاسی‌بلند لکسوس GX 460 از سرعت 96کیلومتر بر ساعت به‌طور کامل متوقف شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =