مرسدس‌بنز GLE

در این روزها که میزان سفرها به‌دلیل شیوع ویروس کرونا به پایین‌ترین حد خود رسیده است، شاهد عبور و ‌مرور خودروهای گذرموقت کمتری نیز در سطح کشور هستیم. 

به گزارش «اخبار خودرو»،در این روزها که میزان سفرها به‌دلیل شیوع ویروس کرونا به پایین‌ترین حد خود رسیده است، شاهد عبورومرور خودروهای گذرموقت کمتری نیز در سطح کشور هستیم. 
هرساله با نزدیک شدن به فصل تابستان و تعطیلی مدارس، شاهد بالا رفتن حجم سفرها و تردد خودروهای خاص در کشور به صورت ترانزیت و گذرموقت بودیم. 
اما امسال با توجه به شرایط پیش‌آمده، خودروهای خاص و کمیاب کمتری نیز پا به خاک کشور گذاشته‌اند. با این وجود هر از چندگاهی خودروهای گذرموقت در خیابان‌ها مشاهده می‌شوند که برخی از آن‌ها به‌دلیل تازگی و جذابیت‌های بصری که دارند، توجه عابران و رهگذران را در خیابان‌ها به خود جلب می‌کنند.

مرسدس‌بنز GLE کوپه یکی از خودروهایی است که این روزها در خیابان‌های تهران تردد می‌کند. این مهمان ویژه که از روسیه راهی ایران شده، با پلاک این کشور در حال تردد است که همین موضوع نظر افراد بیشتری را به خود جلب می‌کند. 
این مدل مرسدس‌بنز به دلیل آن‌که هرگز نتوانست به صورت رسمی وارد بازار ایران شود، برای مخاطبان و علاقه‌مندان ایرانی از جذابیت بالایی برخوردار است. 
به‌همین‌دلیل درصورتی‌که این مدل می‌توانست مجوز ورود به بازار ایران را دریافت کند، رقابت نزدیکی با ب‌ام‌و ایکس4 را در کشور تجربه می‌کرد و می‌توانست آمار فروش قابل‌توجهی را از آن خود کند.
  آشنایی بیشتر با مرسدس‌بنز GLE
کمپانی مرسدس‌بنز در سال 2015 برای رقابت با همتای دیرینه خود یعنی کمپانی ب‌ام‌و  تصمیم به تولید و عرضه نسخه کوپه از کراس‌اوور کامپکت خود گرفت. به‌همین‌منظور برای نخستین‌بار در نمایشگاه خودرو دیترویت 2015 از GLE کوپه پرده‌برداری کرد. همین امر باعث شد طرفداران مرسدس‌بنز برای رقابت با حریفان خود حرف‌های بیشتری برای گفتن داشته باشند. این در حالی است که نسخه استاندارد این خودرو نیز هم‌زمان با عرضه این محصول تولید و عرضه می‌شد.
درواقع باید مبدع این کلاس خودرویی را کمپانی ب‌ام‌و دانست که با معرفی و رونمایی از مدل X6، سنت‌شکنی کرد و کلاس جدیدی را به گروه خودروهای شاسی‌بلند افزود. پس از آن برخی دیگر از خودروسازان اروپایی اقدام به معرفی مدل‌های جدید در این رده کردند. اکنون با گذشت چندسال دیگر خودروهای شاسی‌بلند کوپه غیرعادی به‌نظر نمی‌رسند و جایگاه باثباتی میان خریداران پیدا کرده‌اند.

  ویژگی‌های طراحی GLE کوپه
در قسمت بیرونی GLE کوپه در مقایسه با مدل عادی حدود ۷سانتی‌متر طول بیشتر و ۴سانتی‌متر ارتفاع کمتر دارد. جلوپنجره‌ بزرگ آن از یک قاب محکم و ورودی‌های هوا تشکیل شده، از ویژگی‌های دیگر این مدل، صندوق عقب گردتر همراه با چراغ‌های عقب بزرگ‌تر است. طرح لبه‌ اسپویلر آن از اس‌کلاس کوپه‌ به‌عاریت گرفته شده و جای پلاک آن هم در بخش پایین‌تری نسبت‌به سپر تغییر کرده است. نمای ظاهری این خودرو اقتباس کاملی از کانسپت coupe suv است که اوایل سال 2014 از آن رونمایی شد. ولی نمونه تولیدی، نسبت‌به کانسپت مذکور، سپر جلوی خوش‌فرم‌تری دارد. در نمای پشتی طبق روال معمول مرسدس‌بنز AMG، از چهار عدد خروجی اگزوز استفاده شده است. فرم چراغ‌های عقب و نوار کرومی واصل بین چراغ‌ها هم برگرفته از مدل S CLASS COUPE است. رینگ چرخ‌ها هم 21اینچی آلومینیومی و ویژه AMG هستند.
طراحی ویژه AMG به کابین هم سرایت کرده است و صندلی‌ها نیز از انواع اسپرت هستند. فرمان؛ مشابه نمونه‌ای است که در سایر محصولات رده‌بالا وجود دارد و جنس روکش آن از چرم NAPPA است. سیستم COMAND به همراه صفحه نمایشگر 8اینچی که در بیشتر مدل‌های جدید مرسدس‌بنز وجود دارند در این خودرو نیز استفاده شده است. به‌گفته مرسدس‌بنز این خودرو با 1642لیتر گنجایش، بزرگ‌ترین فضای بار را در این کلاس دارد. جایی‌که بعد از این خودرو فقط ب‌ام‌و X6 حضور دارد.

  مشخصات فنی پیشرانه‌ها
مرسدس‌بنز کلاس GLE نیز مانند سایر کلاس‌ها با طیف وسیعی از انواع پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی به بازار جهانی عرضه می‌شود. مرسدس GLE 300d 4Matic از یک پیشرانه‌ 6سیلندر 3لیتری دیزلی با قدرت 245اسب‌بخار و گشتاور 500نیوتون‌متر بهره می‌برد. میانگین مصرف این خودرو در هر یک‌صد کیلومتر معادل 6.1 تا 6.4 لیتر است و در هر کیلومتر نیز 161 تا 169 گرم دی‌اکسیدکربن آزاد می‌کند. مدل GLE 400 4Matic  مجهز به یک پیشرانه شش‌سیلندر 3‌لیتری بنزینی و خروجی آن معادل 367 اسب‌بخار و گشتاور 500‌نیوتون‌متر است. مصرف سوخت متوسط این مدل نیز در هر یک‌صد کیلومتر 8.3 تا 9.4 لیتر و آلایندگی آن در هر کیلومتر بین 190 تا 214 گرم است. البته پیشرانه‌های کم‌حجم دو لیتری برای برخی بازارها در دسترس است که نیرویی معادل 242اسب‌بخار تولید می‌کند. همچنین نمونه‌های پرفورمنس این خودرو نیز تولید و عرضه می‌شوند که از لحاظ عملکرد، توانایی رقابت با سوپراسپرت‌ها را دارند.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسرت به دل IR ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
    1 0
    مرسدس‌بنز «GLE400» کوپه؛ شاسی‌بلند منحصربه‌فرد !!!! ........ عینهو مرسدس‌پراید«GLE400» کوپه؛ شاسی‌بلند منحصربه‌فرد وکشور

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =