بورس

دیروز در شرایطی ایران‌خودرو بعد از برگزاری مجمع سالانه به تابلوی معاملات برگشت که با رشد 21 درصدی باز شد و تا پایان معاملات این روند را حفظ کرد.

به گزارش «اخبار خودرو»،در دادوستدهای روز گذشته بازار سهام سه نماد ایران‌خودرو، سایپا و گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو به‌نوعی جورکش بازار سهام شده‌اند و درحالی‌که اکثریت نمادهای بزرگ و شاخص‌ساز، روند نوسانی و گاه منفی را سپری کردند، اما این سه شرکت توانستند باز هم به روند مثبت خود را ادامه دهند.

   مثلث استقامت!
دیروز در شرایطی ایران‌خودرو بعد از برگزاری مجمع سالانه به تابلوی معاملات برگشت که با رشد 21 درصدی باز شد و تا پایان معاملات این روند را حفظ کرد. «خودرو» دیروز با حجم نزدیک به 3میلیارد سهمی به ارزش 1500میلیارد تومان روبه‌رو شد و به نظر می‌رسد در معاملات دو روز پایانی هفته نیز همچنان روند مثبت خود را ادامه دهد. «خگستر» نیز گرچه در معاملات صبحگاهی قیمت منفی را تجربه کرد، اما به‌سرعت برگشت و به صف خرید نشست. 
این شرکت دیروز معاملات 854میلیون سهمی به ارزش بیش‌از 1000 میلیارد تومان را به ثبت رساند. سایپا نیز که دیروز دومین روز از بازگشت مجمع را پشت سر می‌گذاشت، به دلیل هنگ‌کردن هسته معاملاتی بورس، زمان دادوستد آن به ساعت 3 بعد از ظهر موکول شد. اما باز هم تنها چند دقیقه برای خرید و فروش «خساپا» مهلت وجود داشت. این در حالی است که برای این شرکت نیز صف خرید 1.8میلیارد سهمی تشکیل شد، اما به دلیل هسته خسته تنها 376میلیون سهم سایپا به ارزش 198میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت!

   ارزش بازار خودرویی‌ها در آستانه 560هزار میلیارد تومان
به غیر از این سه نماد، شرکت‌های گروه بهمن، ایران‌خودرودیزل، ریخته‌گری تراکتورسازی ایران، کمک‌فنر ایندامین، چرخشگر و سازه‌پویش مثبت شدند.  اما درمقابل نمادهای پارس‌خودرو، نیرومحرکه، زامیاد، سرمایه‌گذاری رنا، رادیاتور ایران، آهنگری تراکتورسازی ایران، سایپا آذین، صنایع ریخته‌گری ایران، مهرکام پارس و رینگ‌سازی مشهد منفی خوردند.  همچنین دیروز در گروه خودرویی طی 393هزار نوبت معاملاتی، 3.5میلیارد سهم به ارزش 3392میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش‌کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات روز گذشته بالغ بر 557هزار میلیارد تومان شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =