رنجروور دیسکاوری

به‌تازگی یک دستگاه رنجروور دیسکاوری اسپرت به‌صورت گذرموقت راهی شهر تهران شده است.

به گزارش «اخبار خودرو»،جگوار -لندروور ازجمله خودروسازان بریتانیایی مشهوری است که از گذشته تاکنون در زمینه تولید و عرضه محصولات لوکس فعالیت کرده است. یکی از زیرشاخه‌های این برند که به صورت تخصصی در زمینه تولید محصولات شاسی‌بلند فعالیت می‌کند، لندروور-رنجروور است که سال‌ها پیش برخی مدل‌های آن به صورت رسمی پا به بازار ایران گذاشته است.

اما باتوجه به اعمال قوانین سختگیرانه در امر واردات خودرو به کشور، هرگز محصولات این نشان تجاری نتوانستند پا به بازار ایران بگذارند و به رقابت با سایر برندها بپردازند. اما طی سال‌های گذشته بسیاری از علاقه‌مندان به محصولات این برند سعی کرده‌اند به شکل محدود برخی مدل‌های آن را به‌صورت گذرموقت وارد کشور کنند. همچنین طی سال‌های گذشته زمزمه ورود رسمی برخی مدل‌های رنجروور به کشور به گوش می‌رسید که بر این اساس در یکی از مناطق شمالی‌شهر تهران نیز شوروم نسبتا بزرگی راه‌اندازی شد که متاسفانه در همان مرحله تاسیس و راه‌اندازی با مشکل مواجه و بار دیگر ورود رسمی این برند با شکست همراه شد.
البته که پس از توافقات برجام و تاسیس شرکت‌های جدید به منظور واردات خودرو، تعداد بسیار محدود رنجروور ایووک وارد شد و پس از دریافت پلاک ملی راهی خیابان‌های کشور شدند. در این میان چند نمونه کانورتیبل و یک دستگاه تیون‌شده توسط کمپانی هامان نیز به چشم می‌خورند.
حال به‌تازگی یک دستگاه رنجروور دیسکاوری اسپرت به‌صورت گذرموقت راهی شهر تهران شده است. این نمونه یکی از مدل‌هایی است که نامش در لیست واردات رسمی به کشور دیده می‌شد. نکته قابل‌توجه دیگری که اخیرا مشاهده شده، تعدد ورود خودروهای شاسی‌بلند گذرموقت به کشور است که نشان می‌دهد سلیقه مصرف‌کنندگان ایرانی به استفاده از خودروهای شاسی‌بلند گرایش پیدا کرده است.

   مروری بر تاریخچه دیسکاوری اسپرت
سابقه حضور دیسکاوری اسپرت در بازار جهانی برمی‌گردد به سال 1989‌میلادی، از آن زمان تاکنون چهار نسل از این شاسی‌بلند انگلیسی تولید و عرضه شده است. اما خودرویی که قصد داریم به معرفی آن بپردازیم، سومین نسل از سری تولیدات آن به‌شمار می‌رود که از سال 2015 توانست به بازار راه پیدا کند. درواقع دیسکاوری اسپرت بر مبنای پلت‌فرمی جدید توانست سهم قابل‌توجهی از بازار اروپا را به خود اختصاص دهد. ازسوی‌دیگر وجود برخی اشتراکات میان آن و مدل ایووک سبب شد تا موجی از انتقادات از سوی کارشناسان به این خودروساز انگلیسی روانه شود.
اما نکته جالب‌توجهی که درخصوص این مدل وجود دارد، گمانه‌زنی‌هایی درخصوص عرضه رسمی آن به کشور در سال96 بود. در آن زمان پس از توافقات برجام و سرمایه‌گذاری شرکت‌های خارجی در ایران، زمزمه ورود جگوار-لندروور به بازار ایران شنیده می‌شد. ازهمین‌رو یکی از مدل‌هایی که قابلیت عرضه به بازار ایران طبق قوانین حاکم در آن زمان را داشت، همین رنجروور دیسکاوری اسپرت بود. اما این شایعات هرگز به واقعیت نپیوست و شاهد عرضه رسمی محصولات این نشان تجاری به بازار ایران نبودیم. درصورتی که این مدل اجازه ورود به کشور را دریافت می‌کرد، می‌توانست رقابت جالب‌توجهی با گزینه‌های موجود در بازار ایران ازجمله ب‌ام‌و X3، آئودی Q5، مرسدس‌بنز GLK و فولکس‌واگن تیگوان را در بازار کشور تجربه کند.

   مشخصات فنی قوای محرکه
رنجروور دیسکاوری اسپرت از یک پیشرانه چهارسیلندر دو لیتری مجهز به سیستم توربوشارژ بهره می‌گیرد که توانایی تولید نیرویی معادل 240‌اسب‌بخار قدرت و حداکثر گشتاور 339نیوتون‌متری را دارد. این نیرو به‌وسیله جعبه‌دنده 9سرعته اتوماتیک به هر چهار چرخ این شاسی‌بلند منتقل می‌شود که همین امر سبب می‌شود علاوه‌بر رانندگی در شهر، قابلیت و توانایی رانندگی در خارج جاده را نیز داشته باشد. طبق اعلام کمپانی سازنده، شتاب صفر تا یک‌صد کیلومتر این شاسی‌بلند 1895کیلوگرمی، حدود 8.2 ثانیه است.
از آن‌جاکه این خودروساز انگلیسی همواره به تولید خودروهای لوکس و اسپرت شناخته می‌شود، درون کابین این مدل نیز شاهد فضایی لوکس هستیم که با استفاده از متریال باکیفیت، توانسته است این هدف را محقق کند. اما کابین دیسکاوری اسپرت 2015 برخلاف بسیاری از مدل‌های رنجروور، از طرحی ساده و کلاسیک بهره‌ می‌گیرد که تاحدودی دور از انتظار است. زیرا در سایر مدل‌های این برند شاهد کابینی مدرن هستیم. با این حال می‌توان گفت دیسکاوری اسپرت می‌تواند از پس نیازهای بسیاری از مصرف‌کنندگان برآید. زیرا با داشتن فضای کافی برای سرنشینان و همچنین فضای کافی صندوق بار، گزینه‌ای مناسب برای خانواده‌ها به‌شمار می‌رود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =