کد خبر: 230302
تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۶
سایپادیزل

معاون مالی و اقتصادی شرکت سایپادیزل از بهبود وضعیت صورت‌های مالی این شرکت در پی کاهش هزینه‌ها و افزایش درآمدهای عملیاتی در سال مالی منتهی به اسفند ۱۳۹۸ خبر داد.

 به گزارش «اخبار خودرو»،مهدی رمضان‌پور اظهار کرد: سایپادیزل در سال ۹۸ با وجود کاهش ۶۶ درصدی فروش محصولات تجاری، به وسیله افزایش نرخ‌های فروش و عملکرد مثبت مدیریتی توانست، افزایش ۱۲.۵ درصدی نسبت سود خالص را نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ محقق کند.

وی تصریح کرد: با توجه به تحریم‌های بی سابقه بین‌المللی و کاهش تیراژ تولید خودروهای تجاری توسط سایپادیزل در سال ۹۸، واکاوی هزینه‌های مترتب بر سازمان و کنترل و کاهش هزینه‌های مالی را می‌توان یکی از سرفصل‌های مهم برنامه‌های هیأت مدیره در یکسال گذشته بر شمرد.

رمضان پور افزود: در این راستا، سایپادیزل موفق به کاهش ۱۶ درصدی هزینه‌های فروش و اداری شد که عمده آن مربوط به ساماندهی هزینه‌های پرسنلی باوجود افزایش سالانه هزینه‌های حقوق و دستمزد بوده است. همچنین، کاهش چشمگیر هزینه‌های تسعیر ارز، هزینه انبارداری و توقف محصولات شرکت باعث کاهش ۶۰ درصدی هزینه‌های عملیاتی شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه هزینه مالی در سال ۱۳۹۸ مبلغ ۴ هزار میلیارد ریال برآورد شده بود، با عملکرد صحیح در حوزه تأمین مالی و تلاش‌های هیئت مدیره، شاهد کاهش ۱۱ درصدی نسبت به بودجه سال ۹۸ و کاهش ۴ درصدی نسبت به سال ۹۷ هستیم.

معاون مالی و اقتصادی سایپادیزل ضمن اشاره به بهبود درآمدهای این شرکت در سال ۹۸ یادآور شد: صورت‌های مالی حاکی از افزایش ۱۲۱ برابری درآمدهای عملیاتی نسبت به مدت مشابه است که از محل دریافت یارانه حاصل از صرفه جویی در مصرف سوخت نوسازی ناوگان فرسوده و همچنین تسویه بدهی بانک صنعت و معدن با ارز زمان گشایش محقق شده است.

به گفته وی سایپادیزل در بخش درآمدهای غیرعملیاتی خود نیز افزایش ۲۲ درصدی را از محل افزایش درآمد حاصل از تسعیر دارایی‌های ارزی به دست آورده است.

رمضان‌پور با بیان اینکه رشد شاخص‌های مالی و کاهش ۷۵ درصدی زیان جاری و زیان پایه هر سهم نسبت به سال ۹۷ نوید بخش روزهای بهتر در سایپادیزل خواهد بود، افزود: طبق گزارش حسابرس مستقل، در پایان سال مالی ۱۳۹۸ بسیاری از بندهای شرطی و تأکیدی از جمله مالیاتی، بیمه‌ای، تائیدیه حساب و عملکردی حذف شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =