جی‌تی‌تایر پس از رونمایی از تایرهای اسلیک مسابقه‌ای خود برای سال ۲۰۲۰ در مسابقات کامیون‌رانی اسندلاکیتزرینگ یورو، دو مقام اولی و دو مقام دومی را به‌دست آورد.

به گزارش «اخبار خودرو»،جی‌تی‌تایر پس از رونمایی از تایرهای اسلیک مسابقه‌ای خود برای سال ۲۰۲۰ در مسابقات کامیون‌رانی اسندلاکیتزرینگ یورو، دو مقام اولی و دو مقام دومی را به‌دست آورد. این مسابقه که پشت درهای بسته پیست لاکیتزرینگ آلمان ۱۱ و ۱۲ ژوئیه با حضور ۱۰تیم از کشورهای هلند، انگلیس و آلمان برگزار ‌شد، به‌عنوان معتبرترین مسابقات اتومبیلرانی تحت‌نظر فدراسیون اتومبیلرانی (FIA) شناخته می‌شود. 
در این مسابقه هیجان‌انگیز شاهد رقابت کامیون مان TGX 18.480 با رنگ مشکی و زرد تیم جی‌تی‌تایر بودیم که در‌نهایت موفق شد در مرحله مقدماتی دو مقام نخست و در مسابقه نهایی دو مقام دومی را در کلاس‌های مختلف کسب کند. 
پیشرانه کامیون‌های این مسابقه توسط تیم مرکز تست و موتوراسپرت انگلستان تامین شده است  و تیم جی‌تی‌تایر با رانندگی مارتین گیبسون، موتور ۱۲.۹ لیتر D26  مان با پتانسیل تولید ۱۰۰۰اسب‌بخار و محدود به سرعت ۲۵۷ کیلومتربرساعت (۱۶۰ مایل‌برساعت) را در اختیار خواهد داشت. حداکثر وزن کشنده‌ها ۵هزار و ۳۰۰ کیلوگرم و سایر تجهیزات استاندارد آنها شامل بدنه تغییرپذیر سفارشی TOR، گیربکس ZF با ترکیب کلاچ Sachs و فنرهای بیلشتاین و کالیبر ترمز استاندارد با لنت‌های شرکت Juratek و البته تایرهای سری مسابقه‌ای Tuned v1 که با سایز ۳۱۵-۷۰ و شعاع ۲۲.۵اینچ تحویل تیم‌های مختلف داده شده بود. این تایر به‌طور اختصاصی برای توزیع فشار و بهینه‌سازی رد تایر در پیست طراحی شده است و عملکرد رقابتی حین گردش و ترمزگیری دارد. 
از ویژگی‌های خاص طراحی این تایر می‌توان به سایدوال، شانه‌های داخلی آن و دو شیار طولی خاص به شکل جیب به‌منظور فرمان‌پذیری و توزیع مناسب وزن اشاره کرد. همچنین ترکیب پلیمر ویژه برای قرار گرفتن نوع خاصی رزیر و سیلیس در ترکیبات این تایر استفاده شده است. 
پس‌از برگزاری این مسابقه در روزهای ۲۲ و ۲۳ آگوست در دونینگ‌تون پارک انگلستان، راند بعدی این مسابقه برگزار خواهد شد، راند دیگر در Snetterton طی روزهای ۱۹ و ۲۰ سپتامبر در پیست Pembrey هلند در ۳ و 4 اکتبر و درنهایت مسابقه نهایی در پیست مشهور برندزهچ (Brands Hatch) انگلستان در هفتم و هشتم نوامبر برگزار خواهد شد. راننده تیم جی‌تی‌تایر گفت: «برای رونمایی از این تایرها در نمایشگاه خودروهای تجاری آماده بودیم اما این رونمایی داخل پیست مسابقه انجام شد.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =