سایپادیزل

معاون مالی و اقتصادی شرکت سایپادیزل از بهبود وضعیت صورت‌های مالی این شرکت در پی کاهش هزینه‌ها و افزایش درآمدهای عملیاتی در سال مالی منتهی به اسفند 1398 خبر داد.

   12.5 درصد سود خالص با وجود کاهش 66 درصدی فروش 
به گزارش «اخبار خودرو»،معاون مالی و اقتصادی شرکت سایپادیزل از بهبود وضعیت صورت‌های مالی این شرکت در پی کاهش هزینه‌ها و افزایش درآمدهای عملیاتی در سال مالی منتهی به اسفند 1398 خبر داد. مهدی رمضان‌پور اظهار کرد: «سایپادیزل در سال 98 با وجود کاهش 66 درصدی فروش محصولات تجاری، به‌وسیله افزایش نرخ‌های فروش و عملکرد مثبت مدیریتی توانست افزایش 12.5 درصدی نسبت سود خالص را نسبت به مدت مشابه سال 97 محقق کند.» 
وی تصریح کرد: «با توجه به تحریم‌های بی‌سابقه بین‌المللی و کاهش تیراژ تولید خودروهای تجاری توسط سایپادیزل در سال 98، واکاوی هزینه‌های مترتب بر سازمان و کنترل و کاهش هزینه‌های مالی را می‌توان یکی از سرفصل‌های مهم برنامه‌های هیات‌مدیره در یک سال گذشته برشمرد.»

   کاهش 16 درصدی هزینه‌های فروش در سایپادیزل
رمضان‌پور افزود: «در این راستا، سایپادیزل موفق به کاهش 16 درصدی هزینه‌های فروش و اداری شد که عمده آن مربوط به سامان‌دهی هزینه‌های پرسنلی با وجود افزایش سالانه هزینه‌های حقوق و دستمزد بوده است. همچنین، کاهش چشمگیر هزینه‌های تسعیر ارز، هزینه انبارداری و توقف محصولات شرکت باعث کاهش 60 درصدی هزینه‌های عملیاتی شد.» وی ادامه داد: «با توجه به این‌که هزینه مالی در سال 1398 مبلغ 4هزار میلیارد ریال برآورد شده بود، با عملکرد صحیح در حوزه تامین مالی و تلاش‌های هیات‌مدیره، شاهد کاهش 11 درصدی نسبت به بودجه سال 98 و کاهش 4 درصدی نسبت به سال 97 هستیم.»

   افزایش 121 برابری درآمدهای عملیاتی
معاون مالی و اقتصادی سایپادیزل ضمن اشاره به بهبود درآمدهای این شرکت در سال 98 یادآور شد: «صورت‌های مالی حاکی از افزایش 121 برابری درآمدهای عملیاتی نسبت به مدت مشابه است که از محل دریافت یارانه حاصل از صرفه‌جویی در مصرف سوخت نوسازی ناوگان فرسوده و همچنین تسویه بدهی بانک صنعت‌ومعدن با ارز زمان گشایش محقق شده است.» 
به گفته وی، سایپادیزل در بخش درآمدهای غیرعملیاتی خود نیز افزایش 22 درصدی را از محل افزایش درآمد حاصل از تسعیر دارایی‌های ارزی به دست آورده است.» رمضان‌پور با بیان این‌که رشد شاخص‌های مالی و کاهش 75 درصدی زیان جاری و زیان پایه هر سهم  نسبت به سال 97 نویدبخش روزهای بهتر در سایپادیزل خواهد بود، افزود: «طبق گزارش حسابرس مستقل، در پایان سال مالی 1398 بسیاری از بندهای شرطی و تاکیدی ازجمله مالیاتی، بیمه‌ای، تاییدیه حساب و تاییدیه عملکردی حذف شده است.»

   روشن نگه‌داشتن چراغ تولید
وضعیت تولید و فروش محصول در سایپادیزل از ابتدای سال جاری تاکنون با وجود مشکلات اقتصادی که اصولا خرید و فروش خودروهای تجاری دست دوم را هم با چالش مواجه کرده، روند مناسبی را طی کرده و شرکت توانسته همچنان تولید را ادامه دهد. 
سایپادیزل طی سال جاری و تا پایان تیرماه شرکت محصولات مختلفی را تولید کرده و به فروش رسانده است. در بازار راکدی که کامیون‌ها و کشنده‌ها داشته‌اند، سایپادیزل توانسته بخش‌های مختلف را فعال نگه دارد. طبق اطلاعات منتشرشده از این شرکت بر روی سامانه کدال، از ابتدای سال تا پایان تیرماه در مجموع 38 دستگاه از انواع محصولات ولوو را به فروش رسانده است. 
ولوو FH13، ولوو FM460، ولوو FM و کامیون ولوو FMX جزو محصولاتی بوده که در میان این محصولات به چشم می‌خورد. در این بین ولوو FM با 16 دستگاه پرفروش‌ترین محصول از انواع ولوو تولیدی سایپادیزل بوده است.

   افزایش فروش کامیونت فوتون 8.5 تن
طی سال جاری اما استقبال از کامیونت‌ها نه‌تنها در ایران بلکه در بسیاری از کشورها بیشتر بوده است. تولید و فروش کامیونت فوتون 8.5 تن سایپادیزل نیز روند افزایش داشته است. 
این خودروساز داخلی طی 4 ماه نخست سال جاری در مجموع 118 دستگاه از این خودرو را تولید کرده و 34 دستگاه نیز به فروش رسانده است. کامیون کشنده KT2*4 محصول دیگری از سایپادیزل بوده که طی سال جاری فروش مناسبی داشته است. در مجموع از ابتدای سال تا پایان تیرماه، فروش این کشنده به 42 دستگاه رسیده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =