بورس

شاخص‌کل بورس روز گذشته با افزایش بیش از 57هزار واحدی در تراز یک‌میلیون و 961هزار واحدی قرار گرفت. برخی کارشناسان معتقدند در هفته جاری با نوسانات چشمگیر قیمتی مواجه خواهیم بود و یک‌سری از نمادها از صف خرید به صف فروش و برخی دیگر نیز از صف فروش به صف خرید منتقل می‌شوند.

به گزارش «اخبار خودرو»،در اولین روز از دادوستدهای گروه خودرویی، نمادهای بزرگ و خودروساز با توجه به روند مثبت شاخص‌کل سبزپوش شدند، به‌طوری‌که نمادهای ایران‌خودرو، سایپا، پارس‌خودرو، قطعات اتومبیل ایران، سرمایه‌گذاری رنا، صنایع ریخته‌گری ایران، مهرکام پارس، سایپا آذین، محورسازان ایران‌خودرو، تولید محور خودرو و ریخته‌گری تراکتورسازی ایران مثبت شدند و در مقابل نمادهای گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، نیرو محرکه، زامیاد، رادیاتور ایران، الکتریک‌خودرو شرق، فنرسازی خاور و موتورسازان تراکتورسازی ایران منفی خوردند. همچنین روز گذشته در گروه خودرویی طی 399هزار نوبت معاملاتی، 2.6میلیارد سهم به ارزش 2750میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش‌کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات روز شنبه بالغ بر 534هزار میلیارد تومان شد.

   جابه‌جایی نمادها بین صف‌های خرید و فروش
شاخص‌کل بورس روز گذشته با افزایش بیش از 57هزار واحدی در تراز یک‌میلیون و 961هزار واحدی قرار گرفت. برخی کارشناسان معتقدند در هفته جاری با نوسانات چشمگیر قیمتی مواجه خواهیم بود و یک‌سری از نمادها از صف خرید به صف فروش و برخی دیگر نیز از صف فروش به صف خرید منتقل می‌شوند. با توجه به این موضوع تاکنون علائمی که دال بر ریزش شاخص بورس باشد، در بازار مشاهده نشده است. همچنین در برخی روزهای پیش رو، روند مثبت بازار است، اما به‌طور کلی با بازار پرعرضه‌ای همراه خواهیم شد.

   هیجان؛ آفت سرمایه‌گذاری‌ها
به نظر می‌رسد در هفته جاری شاهد شتاب در رفتارهای هیجانی از سوی سرمایه‌گذاران خواهیم بود. البته ذکر این نکته ضروری است که هیجان همیشه آفت سرمایه‌گذاری‌ها بوده؛ به‌طوری‌که توصیه همیشگی به سهامداران پرهیز از هیجان و نگاه به کلیت بازار است. همچنین واضح است که رشد شتابان قیمت سهام برخی از شرکت‌ها با کلیت اقتصاد داخلی و جهانی همخوانی نداشته و قطعا این نمادها با توجه به رشدی که داشته‌اند با اصلاح روبه‌رو خواهند شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =