تایرهای ساخت داخل

پس از ماه‌ها توقف تخصیص ارز به واردکنندگان تایرهای سنگین،‌ سرانجام پرداخت ارز نیمایی با اولویت ترخیص تایرهای مانده در گمرک از سر گرفته شد.

به گزارش «اخبار خودرو»،پس از ماه‌ها توقف تخصیص ارز به واردکنندگان تایرهای سنگین،‌ سرانجام پرداخت ارز نیمایی با اولویت ترخیص تایرهای مانده در گمرک از سر گرفته شد. به گزارش روزنامه «دنیای‌خودرو» مشکل واردکنندگان تایرهای سنگین که ثبت‌سفارش‌های خود را در سال گذشته انجام داده و اقدام به وارد کردن تایر به گمرک های کشور کرده بودند اما به‌دلیل عدم تخصیص ارز قادر به ترخیص کالای خود نبودند، سرانجام حل شد و به‌این‌ترتیب و به‌تدریج تایرهای رسوب‌کرده در گمرک وارد بازار می‌شوند. 
به گفته منابع آگاه در وزارت صنعت، معدن و تجارت،‌ بانک‌مرکزی تخصیص ارز با نرخ نیمایی به واردکنندگان تایرهای سنگین را از سر گرفته و اولویت واگذاری نیز با افراد و شرکت‌هایی است که درحال‌حاضر در گمرک‌های کشور تایر دارند و در انتظار دریافت ارز برای ترخیص کالاهای خود هستند. 
به‌گفته این مقام مسئول با ازسرگیری تخصیص ارز نیمایی به واردات تایرهای سنگین به کشور احتمال کمبود این گروه محصول از تایرها در بازار کاهش خواهد یافت و تجار به تدریج اقدام به ثبت‌سفارش‌های  جدید و وارد کردن لاستیک‌های معدنی و باری-اتوبوسی به کشور خواهند کرد. 
به گزارش خبرنگار روزنامه «دنیای‌خودرو» ‌با از سرگیری پرداخت ارز موردنیاز برای واردات تایرهای سنگین به کشور تنها یک مشکل بر سر راه فعالان این صنف باقی خواهد ماند و آنهم تعیین‌تکلیف پرداخت یا عدم‌پرداخت مابه‌التفاوت ارزی نرخ دولتی و نیمایی برای تایرهای مانده در گمرک است که البته به‌دلیل دونرخی شدن در بازار به‌احتمال زیاد با آن موافقت نخواهد شد و وزارت صمت با نگاهی کارشناسی راه را برای فعالیت تجار و شرکت‌های واردکننده تایر بازخواهد گذاشت. زیرا در صورت دونرخی شدن تایرهای سنگین  در بازار، ‌واردکنندگان تمایلی به ثبت‌سفارش و واردات کالا با ارز نیمایی نشان نخواهند داد و همین موضوع می‌تواند بازار تایر را در شش‌ماهه دوم سال با کمبودهای جدی 
مواجه کند. 
چراکه درحال‌حاضر بخش عمده‌ای از تایرهای وارداتی باکیفیت به فروش رفته‌اند و راننده‌های خودروهای سنگین در صورت عدم واردات به‌موقع کالا، گزینه‌ای به‌جز تایرهای کم‌کیفیت چینی باقیمانده در سامانه و تایرهای تولید داخل پیشِ رو نخواهند داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =