سوال شما چند بخش دارد و برای عیب‌یابی درست باید بررسی‌های زیادی صورت گیرد. همچنین همواره بر این نکته تاکید می‌شود که برای جلوگیری از بروز مشکلات جدی و افزایش هزینه نگهداری، از مکانیک و شخص متخصص کمک گرفته شود. 

موتورسیکلت 125‌ سی‌سی مدل 85 دارم و در زمان روشن کردن موتور، صدایی شبیه به‌جینگ‌جینگ به‌گوش می‌رسد و هنگام تعویض دنده‌ها نیز صدای تقه‌مانندی تولید می‌شود. علاوه بر این گاهی موتورسیکلتم ریپ می‌زند و موقع ترمز کردن صدای زیادی از قسمت جلو موتور به‌گوش می‌رسد؛ علت چیست؟

به گزارش «اخبار خودرو»،سوال شما چند بخش دارد و برای عیب‌یابی درست باید بررسی‌های زیادی صورت گیرد. همچنین همواره بر این نکته تاکید می‌شود که برای جلوگیری از بروز مشکلات جدی و افزایش هزینه نگهداری، از مکانیک و شخص متخصص کمک گرفته شود. 
با توجه به‌این مورد، از آنجا که موتورسیکلت شما از سیستم سوخت‌رسانی کاربراتوری برخوردار است، بنابراین باید در وهله نخست بخش‌های مهم مکانیکی پیشرانه مورد بررسی قرار گیرد. به‌عبارت دیگر برخاستن صدای جینگ‌جینگ‌ از موتور ناشی از تنظیم نبودن سوپاپ‌هاست. دراین‌صورت باید دو سوپاپ هوا و دود که درقسمت بالایی موتور قرار گرفته‌اند، فیلر شوند تا مشکل در این زمینه مرتفع شود. از سوی دیگر ایجاد صدای تقه یا به‌عبارتی تقه زدن هنگام تعویض دنده دو علت اساسی دارد.
1- اگر به‌میزان کارکرد روغن‌موتور توجه نشده باشد و روغن‌موتور به‌اصطلاح بیش از حد استاندارد کار کرده باشد، توانایی روانکاری میان چرخ‌دنده‌ها را نداشته و منجربه‌تولید صدا و تقه می‌شود. درچنین شرایطی باید روغن‌موتور تعویض شود؛ درغیراین‌صورت باید مورد دوم را در اولویت عیب‌یابی قرار دهید.
2- قطعه‌ای ساده در موتورسیکلت‌ها به‌نام سیم‌کلاچ از اهمیت زیادی برخوردار بوده و درصورت تنظیم نبودن سیم‌کلاچ برای رفع مشکل باید آن را تنظیم کنید. اما از طرفی درمورد ریپ زدن موتور باتوجه به‌اینکه سیستم سوخت‌رسانی موتورسیکلت شما از نوع کاربراتوری است باید دو پارامتر بررسی شود. 
درمرحله نخست فیلترهوا باید باز و بررسی شود؛ چراکه اگر این قطعه کثیف شده باشد، هوای مورد نیاز را به‌سختی تامین می‌کند و منجربه ریپ زدن پیشرانه می‌شود که برای رفع این اشکال باید فیلتر هوا تعویض شود. مرحله دوم عیب‌یابی به‌سیستم ‌سوخت‌رسانی و قطعه اصلی آن با نام کاربراتور منوط می‌شود. 
به‌بیان دیگر اگر سوخت کافی به‌سیلندر ارسال نشود، سبب ریپ زدن موتور می‌شود. دراین حالت ممکن است ژیگلور کاربراتور بر اساس ماهیتی که دارد گرفته باشد و میزان سوخت کمتری را به‌سیلندر برساند. بر این اساس باید ژیگلور که از مهم‌ترین قطعات در تنظیم سوخت به‌شمار می‌رود، تمیز یا درصورت نیاز تعویض شود. 
درپاسخ به‌بخش پایانی سوال شما باید گفت باتوجه به‌وجود ‌سیستم ترمز دیسکی در محور جلو، اگر در زمان حرکت با موتورسیکلت آب موجود روی سطح زمین یا رطوبت بیش از حد درهوا با سطح لنت‌ها تماس پیدا کند لنت‌ترمز به‌اصطلاح شیشه کرده و درچنین شرایطی قدرت ترمزگیری کاهش یافته و هنگام ترمزگیری صدای بسیار نامتعارفی شبیه جیغ کشیدن به‌گوش می‌رسد. از این رو برای بهبود قدرت ترمزگیری و رفع چنین اشکالی درسیستم ترمز باید لنت‌ها تعویض شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =