فولکس‌واگن توآرگ

بازار خودروهای شاسی‌بلند در کشور در چند سال اخیر پررونق‌تر از سایر سگمنت‌هاست و شاهد تنوع بیشتری در سبد محصولات شرکت‌های سازنده و واردکننده خودرو هستیم.

به گزارش «اخبار خودرو»،بازار خودروهای شاسی‌بلند در کشور در چند سال اخیر پررونق‌تر از سایر سگمنت‌هاست و شاهد تنوع بیشتری در سبد محصولات شرکت‌های سازنده و واردکننده خودرو هستیم. این در حالی است که طی یک‌سال‌ونیم گذشته به‌دلیل ممنوعیت واردات خودرو به کشور، فضای رقابتی در بازار خودروهای وارداتی کوچک‌تر شده ‌است. با این‌حال علاقه‌مندان خودروهای شاسی‌بلند وارداتی در این مدت سعی کرده‌اند نیاز خود را از طریق وارد کردن خودروهای خاص به‌صورت گذرموقت به کشور برطرف کنند. هرچند این امر خطرات و مشکلات زیادی به‌همراه دارد. زیرا باتوجه به قوانین، خریدوفروش خودروهای گذرموقت در کشور ممنوع است. البته بسیاری از خودروهای گذرموقت نیز  به صورت ترانزیت پا به خاک ایران می‌گذارند و پس از پایان دوره مجاز تردد، به کشور مبدأ باز می‌گردند.

بر این‌اساس به‌تازگی خودروهای شاسی‌بلند بسیاری با پلاک گذرموقت در جاده‌های کشور درحال تردد هستند که ازجمله آن‌ها می‌توان به تویوتا لندکروزر فیس‌لیفت مدل 2019، مرسدس‌بنز GLE کوپه، مرسدس‌بنز GL550 و فولکس‌واگن توآرگ اشاره کرد. فولکس‌واگن توآرگ یکی از محصولات آلمانی است که در صورت واردات رسمی به کشور، می‌توانست رقابت جذابی را با خودروهای موجود در کشور داشته باشد. زیرا این محصول به‌دلیل برخورداری‌از توانایی‌ فنی بالا و امکانات رفاهی مناسب، قابلیت جلب‌توجه علاقه‌مندان را دارد. خودرو موردنظر نسخه‌ فیس‌لیفت نسل دوم توآرگ است که در سال 2015 آماده عرضه به بازار شد. البته نسل سوم این خودرو نیز سال گذشته و با مدل 2019 راهی بازارهای جهانی شده است.

   تاریخچه توآرگ
توآرگ یکی از موفق‌ترین تولیدات فولکس‌واگن است که در 11‌سال آمار فروش بیش‌از 720‌هزار دستگاه را در بازارهای جهانی از خود به‌جا گذاشته است. نسل دوم این خودرو برای اولین‌بار در سال 2011 به بازار معرفی شد که تنها در بخش طراحی ظاهری تغییراتی را نسبت به نسل اول به خود دید. در واقع این شاسی‌بلند آلمانی با همان پیشرانه‌های سابق به بازار عرضه شد. زیرا تجربه نشان داد طیف وسیعی از پیشرانه‌های انتخابی برای این خودرو، به‌خوبی پاسخگوی نیازهای مصرف‌کنندگان است. اما به‌تازگی با معرفی نسل سوم این خودرو، شاهد تغییرات بنیادی در طراحی و مشخصات فنی آن هستیم.
فولکس‌واگن توآرگ یکی از گزینه‌هایی بود که می‌توانست طی سال‌های گذشته که واردات خودروهای بالای 2500سی‌سی به کشور آزاد بود، به‌صورت انبوه به بازار کشور راه یابد و رقابت نزدیکی با گزینه‌های کره‌ای و ژاپنی موجود در کشور تجربه کند. اما متاسفانه از آن‌جاکه برند فولکس‌واگن از سال‌ها پیش در این چندان موردتوجه قرار نگرفت و متولی معتبری برای عرضه آن در کشور وجود نداشت، هرگز شاهد رقابت محصولات آن با سایر برندها در کشور نبودیم. با آغاز فعالیت شرکت ماموت‌خودرو و عرضه نه‌چندان وسیع پاسات و تیگوان به دلیل وضع قانون ممنوعیت واردات خودرو، باردیگر این برند معتبر آلمانی نتوانست آن‌طور که باید به سهم‌خواهی از بازار ایران بپردازد.

   چهره‌ای با اصالت و زیبا
از ویژگی‌های ظاهری این خودرو می‌توان به جلوپنجره چهارخط، تریم‌کروم، ارتقای سیستم روشنایی، طراحی نوین چرخ‌ها و رنگ‌های جدید نسبت‌به نسل پیشین اشاره کرد. فضای کابین این خودرو به‌دلیل ابعاد نسبتا بزرگ بدنه، برای سرنشینان کافی به‌نظر می‌رسد که همین موضوع باعث می‌شود توآرگ همواره موردتوجه خانواده‌ها قرار بگیرد. طراحی نسبتا مدرن کابین در آن زمان، یکی دیگر از ویژگی‌های شاخص در این خودرو به‌شمار می‌رود. در واقع همین امر را می‌توان یکی از موارد برتری توآرگ در مقایسه با رقبای خود هنگام عرضه برشمرد. 

   مشخصات فنی قوای محرکه
توآرگ نیز مانند سایر محصولات فولکس‌واگن شامل طیف وسیعی از پیشرانه است و نسخه پایه آن از یک پیشرانه V6 با حجم 3.6 لیتر بهره می‌گیرد. این پیشرانه توانایی تولید نیرویی معادل 280اسب‌بخار و 360‌نیوتون‌متر گشتاور را دارد که به وسیله جعبه‌دنده 6 سرعته اتوماتیک به هر چهار چرخ خودرو منتقل می‌شود. خودرو موردنظر نیز دارای همین پیشرانه و مشخصات فنی است. 
از امکانات رفاهی این خودرو می‌توان به مواردی از قبیل 6عدد کیسه هوا، ترمزهای مجهز به سیستم ABS و EBD، سقف پانارومیک به همراه سانروف، کروزکنترل انطباقی، لیمیتر، سیستم هشدار عبور از خط، تشخیص نقطه‌کور، ترمز پیش‌از برخورد، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، چراغ‌های زنون و ... اشاره کرد.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • واقع بین IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    1 0
    «فولکس‌واگن توآرگ»؛ شاسی ‌بلندی که می‌توانست در ایران بدرخشد!!!!!!؟؟؟؟؟..........یعنی پراید و تیبا و ساینا و ........ می گذاشتند؟

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =