ایکس 70

این شرکت پس از همکاری با برند جیلی در زمینه تولید و مونتاژ محصول GC6 در دو نسخه اکسلنت و الیت، به‌منظور توسعه سبد محصولات خود، قرارداد تازه‌ای با لیفان امضا کرد که نتیجه این همکاری مشترک، لیفان‌ایکس 70 است. ا

به گزارش «اخبار خودرو»،شرکت خودروسازان بم یکی از تولیدکنندگان نسبتا قدیمی است که از سال‌ها قبل نیز سابقه همکاری با برندهای چینی را درکارنامه خود دارد. این شرکت پس از همکاری با برند جیلی در زمینه تولید و مونتاژ محصول GC6 در دو نسخه اکسلنت و الیت، به‌منظور توسعه سبد محصولات خود، قرارداد تازه‌ای با لیفان امضا کرد که نتیجه این همکاری مشترک، لیفان‌ایکس 70 است. این شرکت از اوایل سال جاری با درج مشخصات فنی و تصاویر نه‌چندان واضح از این محصول در وب‌سایت رسمی خود، نوید عرضه کراس‌اووری جدید را به مشتریان داد. ازاین‌رو پس از گذشت چندماه، خودروسازان بم با انتشار تصاویر کامل و درج مشخصات فنی و امکانات رفاهی لیفان ایکس70 در وب‌سایت خود، به‌صورت رسمی این محصول را به بازار معرفی کرد.

حال به‌تازگی تصاویری از این محصول تازه‌وارد با پلاک گذرموقت در خیابان‌ها منتشر شده است که نشان می‌دهد ایکس70 وارد مراحل تست‌های ارزیابی جاده‌ای شده و یک قدم به عرضه نزدیک‌تر است. از این‌رو می‌توان انتظار داشت طی هفته‌های آتی این شرکت شرایط فروش محصول جدید خود را اعلام کند. زیرا پس از انجام آزمایش‌های تطبیق‌پذیری و اخذ مجوزهای لازم از سازمان استاندارد، فاز عملیاتی تولید این محصول آغاز می‌شود.
لیفان ایکس 70 به‌دلیل ظاهر مدرن و به‌روز، می‌تواند در بازار ایران شرایط مناسبی را تجربه کند. 
اما از آن‌جاکه این چینی تازه‌وارد رقبایی مانند ام‌وی‌ام X33 S، جک S3 و چانگان CS35 را پیشِ روی خود می‌بیند، راه دشواری را برای سهم‌خواهی از بازار باید پشت سر بگذارد. زیرا رقبای این خودرو سابقه بیشتری در بازار ایران دارند و از وضعیت مناسب‌تری برای ارائه خدمات پس از فروش برخوردار هستند. 
اما می‌توان انتظار داشت خودروسازان بم تدابیر لازم را به‌منظور ارائه خدمات پس از فروش در سراسر کشور و همچنین تامین قطعات یدکی برای محصول جدید خود اندیشیده باشد.

   مشخصات X70
گروه خودروسازی لیفان نخستین‌بار در سال 2015 با نمایش نسخه‌ مفهومی، از عرضه محصول جدید خبر داد. بر این اساس درسال 2017 برای اولین‌بار لیفان ایکس 70 به‌صورت رسمی رونمایی و معرفی و از سال 2018 نیز تولید و عرضه آن ابتدا در روسیه آغاز شد و پس از آن پا به بازار داخلی چین و برخی کشورهای آمریکای‌جـــنوبی گذاشت. 
نکته جالب درخصوص این محصول، شباهت‌های ظاهری نسخه تجاری و نمونه مفهومی است که نشان می‌دهد طراحان لیفان سعی کرده‌اند محصولی مدرن و جذاب را طراحی کنند و توسعه بخشند.

   امکانات رفاهی و آپشن‌ها
براساس آن‌چه در وب‌سایت رسمی شرکت خودروسازان بم درج شده است، لیفان ایکس 70 دارای لیست نسبتا کاملی از امکانات رفاهی خواهد بود که همین‌امر شانس موفقیت در بازار را افزایش خواهد داد. ازجمله آپشن‌های موجود در این خودرو می‌توان به 2 کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، فرمان هیدرولیک، رینگ ۱۸اینچی‌آلومینیومی، استاندارد آلایندگی یورو۵، سیستم تهویه‌مطبوع اتوماتیک با نمایشگر دیجیتال، کروزکنترل، سانروف، تریم داخلی چرم مصنوعی، تنظیم برقی صندلی راننده در ۶جهت، گرمکن صندلی‌های جلو، استارت دکمه‌ای، کامپیوتر سفری، چراغ روشنایی روز، سیستم صوتی دارای نمایشگر ۹اینچی اندروید به همراه دو پورت USB و شش‌عدد بلندگو، سنسور فشار باد لاستیک‌ها، آینه‌الکتروکرومیک، دوربین دنده‌عقب، سنسور پارک جلو و عقب، ریموت هوشمند، آنتن سقفی کوسه‌ای و صفحه کیلومترشمار  با قابلیت تنظیم نور، رنگ و زبان اشاره کرد.

   مشخصات فنی لیفان X70
لیفان ایکس 70 که قرار است به زودی تولید انبوه و پیش‌فروش آن ازسوی خودروسازان بم آغاز شود، از یک پیشرانه 4سیلندر بنزینی تنفس طبیعی با حجم 2000سی‌سی بهره‌مند خواهد بود که توانایی تولید نیرویی معادل 140اسب‌بخار در 6000 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 178نیوتون‌متری در دورهای 4200 تا 4400 دور در دقیقه را دارد. 
این نیرو از طریق جعبه‌دنده اتوماتیک CVT به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. وزن خالص این کراس‌اوور چینی مونتاژی 1415‌کیلوگرم و حداکثر سرعت آن 175‌کیلومتر بر ساعت اعلام شده، سیستم ترمز این خودرو متشکل از سامانه‌های پایداری ESP/ABS/EBD/BOS نیز با همراهی ترمزهای دیسکی جلو و عقب است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =