لرزش دسته‌دنده یکی از بارزترین دلایلی است که می‌تواند ناشی از ‌خرابی قطعات داخلی گیربکس باشد و به‌وجود آمدن لرزش در دسته‌دنده در زمان حرکت سه‌علت عمده دارد.

 خودرو پژو 405 مدل 86 دارم و دو روز است دسته‌دنده آن در زمان حرکت و به‌ویژه هنگام تعویض دنده لرزش دارد. این درحالی‌است که در زمان خلاص بودن دنده و توقف خودرو، هیچ‌لرزشی وجود ندارد. علت چیست؟

به گزارش «اخبار خودرو»، لرزش دسته‌دنده یکی از بارزترین دلایلی است که می‌تواند ناشی از ‌خرابی قطعات داخلی گیربکس باشد و به‌وجود آمدن لرزش در دسته‌دنده در زمان حرکت سه‌علت عمده دارد.باتوجه به‌میزان کارکرد خودرو شما و سال ساخت آن، با توجه به‌اینکه قطعات مکانیکی دارای عمرمفیدی هستند، پس از مدتی معیوب شده و همچون گذشته به‌درستی عمل نمی‌کنند. به‌بیان ساده‌تر اگر میل‌ماهک یا ماهک‌ معیوب شده باشد، چنین‌مشکلی را ایجاد می‌کند. در این حالت برای رفع مشکل باید میل‌ماهک و ماهک تعویض شود.    از آنجا که شما بیان کردید این مشکل تنها در زمان حرکت با خودرو ایجاد می‌شود و در زمان توقف و خلاص کردن دنده مشکلی وجود ندارد، این مساله تنها به‌خرابی دنده‌کشویی و برنجی‌ها منوط می‌شود. در این حالت برای رفع مشکل باید کشویی و دنده‌برنجی‌ها تعویض شوند.    این احتمال بسیار ضعیف است که مشکل ناشی از معیوب بودن آخرین قطعه سیستم انتقال قدرت باشد؛ اما در چنین‌شرایطی باید خروجی گیربکس و دیفرانسیل یا همان پلوس‌ها بررسی شود؛ چراکه ممکن است این قطعه معیوب شده باشد که در این صورت برای رفع مشکل باید تعویض شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =