هرسیستمی که به‌شکل برقی در خودروها تعبیه می‌شود، برای استفاده درشرایط اضطراری امکان کنترل مکانیکی و دستی آن نیز وجود دارد. 

 به گزارش «اخبار خودرو»،هرسیستمی که به‌شکل برقی در خودروها تعبیه می‌شود، برای استفاده درشرایط اضطراری امکان کنترل مکانیکی و دستی آن نیز وجود دارد. 
به‌بیان دیگر مهندسان برای جلوگیری از بروز مشکلات جدی، امکان دسترسی آسان به‌بخش‌های مختلف خودرو را درشرایطی که با مشکل مواجه می‌شود، با تعبیه سیستم اضطراری در آن فراهم کرده‌اند. 
درهمین راستا در برخی مدل‌های خودرو مهندسان طراح برای افزایش آسایش راننده و سرنشینان، صندوق برقی را طراحی و تولید کرده‌اند و به‌سرنشین این امکان را داده‌اند تا بدون دست زدن به درِ صندوق آن را باز کند. در این مدل خودروها سنسور یا کلیدی زیر سپر طراحی شده که به‌محض حرکت دادن پا یا فشردن آن درِ صندوق باز می‌شود. 
پس از باز شدن نیز کافی است با فشردن یک کلید، درِ صندوق به‌صورت اتوماتیک بسته شود. اما درخودروهای مجهز به‌این آپشن حالتی نیز برای استفاده از آن درشرایط اضطراری یا درصورت نیاز به‌سرعت بیشتر درنظر گرفته شده که راننده با استفاده از آن می‌تواند درِ صندوق را به‌صورت دستی باز و بسته کند که البته در این صورت مشکلی برای خودرو ایجاد نخواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =