کد خبر: 230468
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۵
مزدا ۳

​​​​​​​مزدا تری نسخه 2020 هم رونمایی شد. این مدل، ادامه نسل سوم و موفق مزداست. نسخه 2020 با توجه به موفقیت‌های جهانی مدل 2019، باید برای مقبولیت و تجربه فروشی مطلوب ویژگی‌های جدیدی برای عرضه می‌داشت. مزدا تری 2020 نیز مانند دو مدل پیشین خود، در دو نسخه هاچبک و سدان تولید می‌شود. 

با آنکه سلیقه اکثریت مردم جهان از خودروهای سدان دور شده است و دوران، دوران جولان هاچبک‌ها و کراس‌اوورهاست، به نظر می‌رسد شرکت مزدا با تولید این خودروی زیبا بتواند مجدداً نظرها را به سدان کامپکت خود جلب کند.

تفاوت مزدا ۳ از 2019 تا 2020

در مقایسه بین دو نسخه 2019 و 2020 از لحاظ ظاهری تغییری مشاهده نمی‌شود. از نظر فنی نیز این خودرو مجهز به یک پیشرانه 2.5 لیتری با قابلیت تولید 186 اسب بخار قدرت و 252 نیوتن‌متر گشتاور است. با اینکه این سیستم موتور برای یک خودروی جمع و جور نسبتاً مناسب تلقی می‌شود، ولیکن ارائه فقط یک نوع موتور در تمامی کلاس‌ها از ضعف‌های این خودرو به شمار می‌آید. 

همانند قبل این مدل نیز در صورت پرداخت مبلغی بیشتر و به صورت سفارشی، می‌تواند مجهز به سیستم انتقال قدرت تمام چرخ متحرک شود. از دیگر ویژگی‌های برتر هر دوی مدل‌ها سیستم تعلیق عقب متحول شده آن‌هاست که سواری بسیار نرم و مطلوبی را برای سرنشینان فراهم می‌کند. این خودرو در نسخه سدان در چهار کلاس عرضه می‌شود که هر یک ویژگی‌های بیشتری نسبت به کلاس قبلی دارند. همچنین نسخه هاچبک این خودرو در 3 کلاس دسته بندی می‌شود.

از آنجا که مشخصات و ویزگی‌ها دو مدل 2020 و 2019 مشابه یکدیگرند، یکی از حواشی ایجاد شده بعد از رونمایی از مدل 2020 در آمریکا، افزایش قیمت 500 دلاری در مدل سدان و 1020 دلاری در نسخه هاچبک است. البته بهبود تجهیزات استاندارد ایمنی و اضافه شدن سیستم‌های کروز کنترل تطبیقی، ترمز اضطراری، دستیار حفظ خودرو در بین خطوط و پایشگر نقاط کور در مدل سدان به خوبی می‌تواند این افزایش 500 دلاری را توجیه کند. اما در نسخه هاچبک که از ابتدا از این تجهیزات استاندارد بهره می‌برد، دلیل این افزایش قیمت کاملاً نامشخص است و کمپانی مزدا در قبال این ابهام سکوت کرده است. 

درست است که مزدا تری جدید از نظر زیبایی ظاهری در جایگاه بالاتری نسبت رقبایش هوندا سیویک و تویوتا کرولا قرار دارد، اما این افزایش قیمت رازآلود ممکن است علاقه‌مندان خرید این خودرو را کمی دچار تردید کند.

سربلندی این خودروی جذاب ژاپنی

پس از آنکه مزدا تری 2020 در نمایشگاه لس‌آنجلس معرفی شد، برای کسب مجوز عرضه در ایالات متحده راهی موسسه ایمنی IIHS شد. این موسسه که یکی از معتبرترین مؤسسات بررسی ایمنی خودروها در جهان است، هر دو نسخه سدان و هاچبک را مورد آزمون‌های ایمنی خود قرار داد. 

در مدل 2020، مزدا تری برای اولین بار به کیسه هوای صندلی راننده مجهز شده است. یکی از جدیدترین تست‌هایی که روی مزدا تری انجام شد، تست جلوگیری از تصادف خودرو بود. 

در این موسسه، اگر یک خودرو در انواع برخوردها نظیر، برخورد از جلو، برخورد از جناحین، دوام سقف در تصادفات و محافظت از سر بتواند نمره خوب یا قابل قبول کسب کند، می‌تواند امتیاز بالایی از IIHS دریافت کند که مزدا ۳ مدل 2020 به خوبی از پس آن برآمد. 

بنابراین گرچه قیمت بالاتر ممکن است آن را از رقبایش عقب بیندازد، اما از طرفی طراحی بی‌نقص ظاهری و کسب بالاترین نمره ایمنی IIHS می‌تواند برتری کاملی به آن ببخشد.

مقایسه قیمتی جالب ولی تأسف‌برانگیز

قیمت مزدا تری مدل 2020 نسخه سدان، از تیپ پایه با 23700 دلار شروع و در تیپ پریمیوم به 27500 دلار می‌رسد. در نسخه هاچ بک تیپ پایه 24620 دلار و تیپ پرمیوم 28500 دلار قیمت دارد.

در هر دو نسخه نیز برای امکان استفاده از سیستم چهار چرخ متحرک باید مبلغ 1400 دلار اضافه‌تر پرداخت شود. حالا می‌توان به سایت www.divar.ir رفت و قیمت مزدا 3 در بازار را با قیمت جهانی مدل جدید این اتومبیل مقایسه کرد. البته رسیدن به یک قیمت مشخص در این بازار متلاطم ارز چندان ساده نیست.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فوتبال IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
    0 0
    عشق

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =