کد خبر: 230496
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۴

شاید یکی از ساده‌ترین و کاربردی‌ترین پارامترها در سیستم ایمنی هر خودرویی، کمربند ایمنی آن باشد. این سیستم وظیفه دارد در زمان تصادف خودرو، از پرتاب سرنشینان به‌بیرون و برخورد آن‌ها با قطعات داخلی کابین خودرو جلوگیری کند.

به گزارش «اخبار خودرو»،شاید یکی از ساده‌ترین و کاربردی‌ترین پارامترها در سیستم ایمنی هر خودرویی، کمربند ایمنی آن باشد. این سیستم وظیفه دارد در زمان تصادف خودرو، از پرتاب سرنشینان به‌بیرون و برخورد آن‌ها با قطعات داخلی کابین خودرو جلوگیری کند. البته در خودروهای جدید به‌موازات تجهیز آن‌ها به‌سیستم ایربگ، ساختار کمربند ایمنی نیز تغییر کرده و از نوع پیش‌کشنده استفاده شده است و زمانی که تصادف رخ می‌دهد و ایربگ فعال می‌شود، سیستم پیش‌کشنده برای کاهش میزان جراحت‌ سرنشینان کمربند ایمنی را جمع کرده تا آن‌ها را درجای خود بهتر مهار کند و تا حد امکان از آسیب‌های احتمالی پیشگیری کند. البته درصورت بروز تصادف و فعال شدن کیسه ‌هوا، باید درکنار تعمیر و تعویض این قطعه، سیستم پیش‌کشنده و کمربند ایمنی نیز از سوی نمایندگی مربوطه بررسی و درصورت لزوم تعویض شود. 
البته بیشتر مواقع پس از بروز تصادفات جدی سیستم پیش‌کشنده نیز تعویض می‌شود و درهمین‌راستا مالک خودرو باید به‌صورت دوره‌ای جنس کمربند را از نظر سایش، خشکی و انعطاف بررسی کند.  چرا که این بررسی می‌تواند مانع از بروز خسارت‌های جانی و درنهایت افزایش ایمنی شود. گفتنی است از آنجا که کمربند ایمنی خودرو پس از تصادفات قفل می‌شود، با عقب دادن صندلی و تغییر وضعیت کمربند ایمنی، می‌توان زبانه کمربند را از حالت قفل خارج و آن را آزاد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =