اما معمولا چنین مشکلی دو علت عمده دارد. نخست‌اینکه می‌تواند ناشی از عملکرد انژکتورها باشد؛ یعنی در زمان پاشش و احتراق به‌دلیل چینی بودن انژکتورها اغلب چنین‌صدایی تولید می‌شود. 

 خودرو پژو پارس LX با حجم موتور 1600سی‌سی دارم و بیش‌تر از یک هفته است در زمان گرم شدن پیشرانه و کار کردن موتور در دورهای 3 هزار و پایین‌تر و به‌ویژه هنگام توقف در ترافیک که دور موتور کاهش می‌یابد، صدای نامتعارفی از پیشرانه به‌گوش می‌رسد؛ علت چیست؟

به گزارش «اخبار خودرو»،ابتدا باید گفت عیب‌یابی از راه دور و بدون بررسی دقیق تا حدی مشکل است؛ اما معمولا چنین مشکلی دو علت عمده دارد. نخست‌اینکه می‌تواند ناشی از عملکرد انژکتورها باشد؛ یعنی در زمان پاشش و احتراق به‌دلیل چینی بودن انژکتورها اغلب چنین‌صدایی تولید می‌شود. 
همچنین می‌تواند به‌دلیل معیوب بودن استکان تایپیت‌ها باشد و درچنین‌مواقعی به‌دلیل خالی کردن روغن، چنین‌صدایی ایجاد می‌شود. درواقع این صدا ناشی از خالی کردن تایپیت‌هاست که به‌دلیل ضعف روغن‌کاری و روانکاری به‌وجود می‌آید و اگر از روغن‌موتور نامرغوب استفاده شود، لقی میان سوپاپ و مکانیزم آن نمی‌تواند با روغن پر شود و همین امر صدایی همچون آنچه بدان اشاره کردید تولید می‌کند. بنابراین همواره توصیه به‌استفاده ‌از روغن‌موتوری می‌شود که کمپانی سازنده مادر یا مونتاژکننده آن پیشنهاد کرد‌ه‌اند و این مساله سبب بهبود کارکرد موتور و کاهش استهلاک آن می‌شود. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =