شورون ‌پروداکتس (ChevronProducts) به‌عنوان زیرمجموعه تحقیقاتی شورون آمریکا هفته گذشته از روغن‌پایه جدیدی در تگزاس آمریکا رونمایی کرد که ادعا می‌شود به‌طور کامل امکان تصفیه مجدد را دارد. 

 به گزارش «اخبار خودرو»،شورون ‌پروداکتس (ChevronProducts) به‌عنوان زیرمجموعه تحقیقاتی شورون آمریکا هفته گذشته از روغن‌پایه جدیدی در تگزاس آمریکا رونمایی کرد که ادعا می‌شود به‌طور کامل امکان تصفیه مجدد را دارد. 
کولن کروانتس (Colleen Cervantes) مدیر شورون‌پروداکتس درمراسم رونمایی از این روغن‌پایه جدید گفت: «به‌عنوان بخشی از هدف ما برای پیدا کردن راه‌حلی قابل اطمینان‌تر، مقرون‌به‌صرفه‌تر و پاک‌تر، امروز مفتخریم اعلام کنیم تعهد و سرمایه‌گذاری ما درتوسعه فناوری‌های صنعت روانکارها به‌بار نشسته است. این نقطه عطف نشان‌دهنده تمرکز ما درمشارکت با سایر همکاران با وجود شرایط فعلی که مربوط به‌همه‌گیری کروناست بوده و ما از آینده این محصول هیجان‌زده شده‌ایم.» این بخش از گروه شورون با سرمایه‌گذاری برابر با شرکت نووی (Novvi LLC) ایجاد شده است. 
شرکت نووی‌مستر در کالیفرنیاست و درزمینه تولید، توسعه، بازاریابی و توزیع روغن‌پایه‌هایی فعالیت می‌کند که به‌صورت تصفیه‌شده تهیه می‌شوند. توافق بین شورون و نووی در سال ۲۰۱۶ حاصل شده است. فناوری جدید شورون برای تولید روغن‌پایه با قابلیت مصرف دوباره به‌صورت ۱۰۰ درصدی سه‌ویژگی عمده دارد؛ کاهش تاثیر مواد کربنی در طبیعت، افزایش تصفیه روغن و حمایت از این کسب‌وکار و سرمایه‌گذاری روی تکنولوژی‌های خاصی که در آینده کاربرد بیشتری خواهند داشت. 
جف برون، مدیرعامل نووی گفت: «نووی تمرکز خود را روی ارائه راه‌حل‌هایی قرار داده که مواد شیمیایی روانکارها را به‌نحوی آماده مصرف در صنایع کند که هیچ‌تاثیری روی عملکرد آن‌ها نداشته باشد و از لحاظ قیمت، عملکرد و در دسترس بودن قابل رقابت با انواع تصفیه‌نشده باشد. باوجود اینکه شورون را به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان روغن‌پایه آن هم با بالاترین سطح کیفی و همچنین به‌عنوان یکی از برترین تولیدکنندگان محصول نهایی روانکارها می‌شناسیم، اما این شرکت ترجیح داده روی فناوری تصفیه روغن با حفظ کیفیت سرمایه‌گذاری کند.» 

  روشی فراتر از هیدروپروسسینگ
همکاری شورون و نووی باعث شده است آن‌ها به‌فناوری بالاتر از تصفیه به‌روش استفاده از هیدروژن برسند. روشی که شورون سال‌هاست برای تولید روغن‌پایه گروه 3 از آن استفاده می‌کند. شورون روغن‌پایه‌ای را تولید کرده که اصطلاحا با روش کاتالیست ایزودواکسینگ (isodewaxing) تولید شده است. 
البته نووی اعلام کرده برای ساخت و تصفیه مجدد این نوع روغن‌پایه حتما نیاز به‌روغن‌های سنتتیک است که عملکرد بالایی دارند؛ اما این نوع روغن خاص علاوه‌بر عدم کاهش حجم پس از تصفیه، عملکرد روغن‌پایه را نیز تا حد زیادی حفظ می‌کند. به‌نحوی که روند خاص تصفیه این روغن‌ها باعث می‌شود شورون مدعی شود حتی پس از انجام روند پاک‌سازی روغن، این محصول حتی عملکرد بالاتری نسبت به روغن‌پایه سنتتیک سایر تولیدکنندگان دارد. محصول مشترک نووی و شورون قرار است پس‌از تاسیس تجهیزات لازم برای فرآوری طی سه‌سال آینده تولید شود و در دسترس قرار  گیرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =