عیب‌یابی از راه دور کاملا دقیق نبوده و روش صحیحی نیست و ممکن است خطایی رخ دهد. اما از آنجا که خودرو شما از سیستم سوخت‌رسانی مکانیکی کاربراتوری بهره می‌گیرد، ریپ زدن پیشرانه می‌تواند پنج علت اساسی داشته باشد.

 خودرو کاربراتوری مدل 77 دارم و چندروزی است موتور آن ریپ می‌زند و مانند قبل به‌درستی کار نمی‌کند. همچنین مصرف سوخت نیز نسبت به گذشته حدود دو برابر افزایش یافته و حدود دو روز است در زمان ترمزگیری، خودرویم از مسیر مستقیم منحرف می‌شود؛ علت چیست؟

به گزارش «اخبار خودرو»،عیب‌یابی از راه دور کاملا دقیق نبوده و روش صحیحی نیست و ممکن است خطایی رخ دهد. اما از آنجا که خودرو شما از سیستم سوخت‌رسانی مکانیکی کاربراتوری بهره می‌گیرد، ریپ زدن پیشرانه می‌تواند پنج علت اساسی داشته باشد. هرگونه مشکلی در قدرت و گشتاور خودرو می‌تواند ناشی از ‌خرابی سیستم سوخت‌رسانی باشد. 
به‌بیان دیگر ممکن است در این حالت سطح سوخت در حالت استاندارد نباشد و درعین‌حال این ایراد به‌سوزن شناور نیز منوط است. درواقع با کنترل سطح شناور می‌توان مشکل خفه کردن کاربراتور را برطرف کرد. در زمانی که سوزن‌های شناور کاربراتور خودرو شما از حالت استاندارد خارج شود و به‌درستی کار نکند، برای رفع مشکل باید سوزن‌های شناور تعویض شود. 
  از طرفی اگر قطعات مربوط به‌هوای ورودی همانند مانیفولد ورودی نیز معیوب شده باشد، می‌تواند باعث ریپ زدن موتور خودرو شود. به‌عبارت دیگر اگر هوای ورودی به‌پیشرانه، به‌درستی و به‌اندازه نیاز به‌سمت سیلندر هدایت نشود و اصطلاحا نشتی در آن ایجاد شود، در این حالت باید مانیفولدهای ورودی بررسی شود؛ چراکه ممکن است این قطعه شُل شده باشد که برای رفع مشکل باید محکم شود. 
  همچنین این نکته را نیز درنظر داشته باشید که درصورت خرابی و عدم کارکرد صحیح سیستم جرقه‌زنی، موتور از حالت تنظیم خارج شده و ریپ می‌زند. دراین‌صورت باید سیستم جرقه‌زنی به‌طور کامل بررسی شود؛ چراکه دراین حالت ممکن است وایرهای شمع معیوب شده باشد و قدرت جرقه‌زنی را کاهش ‌دهد و سبب نامیزان کار کردن موتور ‌شود.  به‌بیان دیگر اگر کویل خودرو شما نیز معیوب شده باشد، درایجاد این مشکل بی‌تاثیر نخواهد بود. بنابراین برای رفع مشکل باید وایرها و کویل ضمن بررسی، درصورت نیاز تعویض شوند. 
 پس از تعویض وایر و کویل اگر همچنان مشکل وجود داشته باشد، باید شمع‌ها را بررسی کرد. زیرا امکان دارد با تمام شدن عمر مفید شمع و در دراز مدت، درکنار عدم جرقه‌زنی مناسب این قطعه، موتور خودرو ریپ بزند. درچنین‌حالتی برای رفع مشکل باید شمع‌ها تعویض شود. 
  توجه داشته باشید که سیستم کاربراتوری فاقد سنسورها و عملگرهای به‌کاررفته درسیستم انژکتوری برای محاسبات دقیق سوخت و میزان پاشش و رساندن سوخت به‌سیلندر است. بنابراین شاید درچنین‌حالتی به‌دلیل رطوبت موجود در هوا یا عدم‌نگهداری صحیح از خودرو، آب با سوخت ترکیب شده باشد و به‌دلیل وجود آب در مخلوط سوخت سبب اختلال در روند کاری سیستم سوخت‌رسانی ‌شود و درنهایت این امر موجب ریپ زدن موتور خودرو خواهد شد. 
دراین‌حالت برای رفع مشکل باید کاربراتور و مخزن سوخت یعنی باک بنزین به‌طور کامل تمیز شود. درپاسخ به‌بخش آخر سوال شما نیز باید گفت برای رفع چنین مشکلی ابتدا باید لنت‌های ترمز تعویض شوند و اگر درصورت تعویض لنت‌ها همچنان این ایراد وجود داشته باشد، سیلندر ترمز را نیز تعـــویض کنید تا مشکل رفع شود. 
این نکته را نیز درنظر داشته باشید که تنظیم نبودن باد تایرها از دیگر مواردی است که سبب کشیده شدن خودرو به‌یک سمت هنگام ترمزگیری می‌شود و درصورت تنظیم باد تایر، این مشکل برطرف خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =