کد خبر: 230519
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۳
کیا استونیک 2021

استونیک؛ کراس‌اوور ساب‌کامپکت کمپانی کیاموتورز، از سال 2017 تاکنون تولید و عرضه می‌شود.

به گزارش «اخبار خودرو»،استونیک؛ کراس‌اوور ساب‌کامپکت کمپانی کیاموتورز، از سال 2017 تاکنون تولید و عرضه می‌شود. حال به‌تازگی نسخه جدید این محصول با امکانات رفاهی و قابلیت‌های فنی و مدل 2021 به بازار معرفی شده است.

البته نباید به این تغییرات به چشم فیس ‌لیفت نگاه کرد زیرا استونیک از نظر ظاهری تغییر چندانی نکرده اما در بخش تجهیزات اتفاقات مثبتی رخ داده است. مهم‌ترین تغییر این خودرو استفاده از قوای محرکه هیبرید ملایم جدید است. این مجموعه ترکیبی از پیشرانه یک‌لیتری توربو بنزینی و سیستم ۴۸‌ولتی است که دو خروجی ۱۰۰ و ۱۲۰‌اسب‌بخاری و گشتاور ۲۰۰‌نیوتون‌متری را ارائه می‌کند. این پیشرانه با دو جعبه‌دنده 7سرعته دوکلاچه و 6سرعته دستی قابل‌اتصال است. البته پیشرانه‌های بنزینی کنونی ارتقا یافته‌اند و قابلیت دوام، راندمان و آلایندگی آن‌ها بهبود یافته است. 


پیشرانه یک‌لیتری ۱۰۰‌اسب‌بخاری این خودرو با جعبه‌دنده ۶‌سرعته دستی همراه است، بنابراین خبری از گیربکس ۵ سرعته قدیمی نیست. همچنین نسخه به‌روز پیشرانه 1.2لیتری با قدرت ۸۴‌اسب‌بخاری در دسترس خواهد بود. کیا استونیک ۲۰۲۱ از صفحه‌لمسی ۸ اینچی بزرگ‌تر برخوردار است و بسته به مشخصات سفارشی می‌تواند از ناوبری هم برخوردار شود. البته مدل سال ۲۰۲۱ استونیک از سیستم‌های کمک‌راننده پیشرفته نیز سود می‌برد که ازجمله آن‌ها می‌توان به پیشگیری از برخورد جلو با تشخیص عابران، دستیار تغییر لاین‌حرکتی، هشدار توجه‌راننده، پایش نقاط کور، کروزکنترل هوشمند و ... اشاره کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =