کد خبر: 230530
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۲

کمتر کسی است که این روزها دست‌کم یک‌بار در روز از ‌اپلیکیشن‌های مختلفی که روی گوشی‌های هوشمند نصب می‌شوند و هرکدام ارائه‌دهنده‌ خدمات مختلفی هستند، استفاده نکند.

به گزارش «اخبار خودرو»،کمتر کسی است که این روزها دست‌کم یک‌بار در روز از ‌اپلیکیشن‌های مختلفی که روی گوشی‌های هوشمند نصب می‌شوند و هرکدام ارائه‌دهنده‌ خدمات مختلفی هستند، استفاده نکند. از خرید مایحتاج روزمره و  حمل‌ونقل وسایل نقلیه مختلف گرفته تا سفارش غذا و نظافت‌چی و انتخاب قالیشویی، همه و همه با کمترین زحمت و میزان بالایی از دقت توسط اپلیکیشن‌های مختلف عملی می‌شود. 
استقبال مردم از این نوآوری‌ها به‌قدری بوده که اکثر شرکت‌های بزرگ عمده بخش بازاریابی خود را به‌آن‌ها اختصاص داده‌اند و شرکت‌های کوچک‌تر نیز در تلاشند با ارائه اپلیکیشن‌هایی متفاوت و جذاب‌تر و ارائه خدمات بهتر، نظر مشتریان را به‌خود جلب کنند. اگرچه در وهله نخست این اپلیکیشن‌ها در تضاد با منافع بخشی از بازار کار به‌نظر می‌‌رسد که ترجیح می‌دهد همچنان به‌شیوه سنتی به‌کار خود ادامه دهد، اما با گذشت زمان و بهره‌گیری هرچه‌بیشتر کاربران از خدمات اینترنتی، مقاومت در برابر تغییر سودی نخواهد داشت و درنتیجه بسیاری از مخالفان استفاده از اپلیکیشن‌ها به‌مرور به‌زمره کاربران پروپاقرص آن‌ها پیوسته و می‌پیوندند. 
کمپانی‌های خودروسازی نیز در سال‌های اخیر با پی‌بردن به‌اهمیت این اپلیکیشن‌ها سعی دارند بااستفاده از آن‌ها خدمات متنوع‌تری را به‌مشتریان خود ارائه کنند. درهمین‌راستا برخی خودروسازان پیشرو به‌سراغ استارت‌آپ‌‌هایی رفته‌‌اند که در زمینه ارائه خدماتی پیشتاز بوده‌اند و سعی کرده‌اند خدمات مختلفی را همچون سفرهای اشتراکی و تعمیر و سرویس خودرو از طریق اپلیکیشن‌های طراحی‌شده توسط این استارت‌آپ به‌مردم ارائه دهند. 
بسیاری از خودروسازان بزرگ جهان از ب‌ام‌و و مرسدس گرفته تا گروه خودروسازی PSA و رنو جزو سردمداران سرمایه‌گذاری روی اپلیکیشن‌ها هستند و به‌نظر می‌رسد برای جا نماندن از قافله ضروری است که اهمیت اپلیکیشن‌های نوآورانه در زمینه ارائه خدمات حمل‌ونقل جدی گرفته شود. در دورانی که کرونا گریبان‌گیرمان شده است، اپلیکیشن‌های حمل‌ونقل اهمیت خاصی پیدا کرده‌اند و بسیاری از شهروندان که پیش‌تر از وسایل نقلیه عمومی مانند مترو، اتوبوس و تاکسی برای رفت و آمد استفاده می‌کردند، ترجیح می‌دهند برای دوری از ازدحام مسافران از خودروهایی بهره گیرند که تقریبا اختصاصی است و به‌همین خاطر می‌توان ‌افزایش استفاده از این اپلیکیشن‌ها را در این دوران تا حدی شاهد بود. 
هرچند از سوی دیگر برخی نیز معتقدند با توجه به‌سفرهای زیاد و مسافران مختلفی که از این‌گونه خودروها استفاده می‌کنند، نمی‌توان چندان به‌امنیت آن‌ها نیز از لحاظ پاکیزگی و ضدعفونی بودن اطمینان داشت. به‌همین خاطر استارت‌آپ‌های فعال در این زمینه، تمام تلاش خود را برای ضمانت پاک بودن خودروها به‌کار می‌گیرند و با موظف کردن رانندگان به‌رعایت پروتکل‌های بهداشتی سعی می‌کنند تا جای ممکن اعتماد مسافران را جلب کنند. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =