انجمن صنایع همگن قطعه‌سازان استان تهران در بیانیه‌ای حمایت خود از حسین مدرس‌ خیابانی وزیر پیشنهادی وزارت صنعت، معدن و تجارت را اعلام کرد.

به گزارش «اخبار خودرو»،انجمن صنایع همگن قطعه‌سازان استان تهران در بیانیه‌ای حمایت خود از حسین مدرس‌خیابانی وزیر پیشنهادی وزارت صنعت، معدن و تجارت را اعلام کرد. متن بیانیه به‌شرح زیر است: «امروز درشرایط حساسی هستیم که اقتصاد کشور با تحریم‌های ظالمانه داخلی و خارجی روبه‌رو است که زمینه برون‌رفت از آن همکاری جمعی مجلس و دولت خواهد بود. در این بخش گسترده هم قطعه‌سازان و هم خودروسازان با چالش‌های بالا و زیان فراوانی مواجه هستند و اگر به‌این شکل ادامه یابد، شاید در آینده هیچ‌یک از این دو بخش نتوانند به‌فعالیت خود ادامه دهند. به‌دلیل وابستگی‌های گذشته به‌عوامل خارج از کشور باید همگان دست به‌دست هم دهند تا ضمن حذف واردات، صد درصد حمایت از تولیدات داخلی صورت پذیرد و شرکت‌ها و تولیدکنندگان قطعات مورد حمایت قرار گیرند؛ زیرا واردات بی‌رویه سبب ضعیف شدن تولیدکنندگان می‌شود. از این جهت وزارت صمت با توجه به‌ماموریت متنوع و متعددی که دارد، همواره مهم بوده و انتخاب سکاندار چنین نهاد عریض و طویلی از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است و هم‌اکنون آقای حسین مدرس‌خیابانی گزینه پیشنهادی رئیس‌جمهوری برای تصدی وزارت صمت، سابقه و تجربه کافی در حوزه‌های صنعت، معدن و تجارت را دارد و گزینه مناسبی برای این وزارتخانه است.
آقای مدرس خیابانی به‌سبب حضور حدود ۱۷ ساله در وزارت بازرگانی و همچنین نزدیک به ۱۰ سال به‌عنوان مدیرعامل و عضو هیات‌مدیره چندین واحد تولیدی و صنعتی، تجربه و اشراف کاملی از همه‌سو بر بخش صنعت و معدن و مسئولیت‌های مفیدی در این حوزه برعهده دارد و درمدت ۳ ماهه سرپرستی خود توانسته مجموعه را به‌خوبی اداره کند. آقای مدرس‌خیابانی در این روزهای تحریم و با وجود تورم، کمبود نقدینگی، شیوع ویروس کرونا و سایر مشکلات اقتصادی که حرکت صنعت قطعه‌سازی و خودروسازی را کند کرده، با به‌کارگیری تجربه دیرینه خود، راهکارهای موثری درسالی که طبق منویات مقام‌معظم‌رهبری با عنوان «جهش تولید» نامگذاری شده است، ارائه کرد که درنهایت سبب افزایش تیراژ تولیدی قطعه‌سازان و به‌تبع آن خودروسازان نسبت به‌سال گذشته شد. همچنین دراین مدت دربحث ساماندهی بازار خودرو با توجه به‌آشفتگی‌های‌ موجود در این بازار، عملکرد مناسبی داشته و ضمن اینکه وی درحوزه صنعت هم عملکرد خوبی داشته، می‌تواند به‌خوبی از پس مسئولیت این وزارتخانه برآید و مجموعه وزارتخانه را به‌خوبی اداره کند.
بخشی از معضلات و مشکلات صنعت، چه در صنعت قطعه‌سازی و چه در مابقی صنایع، باید درمجلس مرتفع شود و آقای مدرس‌خیابانی قادر است سریع‌تر این اتحاد بین مجلس و دولت در صنعت را به‌وجود آورد و با تغییرات انجام‌شده در وزارت صمت و برنامه آتی آقای مدرس‌خیابانی درمورد تغییر و تسهیل امور صنعت قطعا در این فشارها بر تولیدکنندگان مرحمی خواهد بود.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =