هر کلید و سوئیچی نیز کد مخصوص به‌خود را برای یک خودرو دارد و به‌عبارت دیگر درصورت مفقود شدن سوئیچ خودرو، نمی‌توانید آن را با سوئیچ خودرو دیگری ‌روشن کنید. زیرا

 خودروهای مونتاژ داخل مجهز به‌سیستم امنیتی ایموبیلایزر هستند؛ اما به‌رغم برخورداری از این ویژگی، همچنان به‌سرعت سرقت می‌شوند. آیا این می‌تواند بیانگر این موضوع باشد که سیستم ایموبیلایزر آن‌ها به‌درستی عمل نمی‌کند؟ 

به گزارش «اخبار خودرو»،خیر؛ ابتدا باید به‌عملکرد این سیستم اشاره کنیم. فرستنده کوچکی در سوئیچ خودروهایی که از چنین ‌سیستمی برخوردارند، نصب می‌شود تا زمانی که راننده سوئیچ را درمخزن مربوط به‌آن قرار می‌دهد و استارت می‌زند، سیگنالی حاوی یک کد مشخص برای پردازشگر سیستم ایموبیلایزر ارسال شود و این کد، دستور فعال سازی برق موتور و ... را صادر می‌کند. هر کلید و سوئیچی نیز کد مخصوص به‌خود را برای یک خودرو دارد و به‌عبارت دیگر درصورت مفقود شدن سوئیچ خودرو، نمی‌توانید آن را با سوئیچ خودرو دیگری ‌روشن کنید. زیرا کد سوئیچ، سیگنال مخصوصی را با فرکانس خاصی برای ECM یا پردازشگر اصلی خودرو ارسال می‌کند. البته طی سال‌های گذشته باتوجه به‌پیشرفت علم الکترونیک در فرآیند تعمیرات و لو رفتن برخی کدها و دستورالعمل‌های این سیستم، برخی سارقان از آن سوءاستفاده و برخی خودروها را سرقت کردند. هرچند که آمار سرقت آن‌ها پایین بود و کارخانه‌های مونتاژکننده این سیستم، در راستای رفع ضعف‌های احتمالی همچنان تلاش می‌کنند. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =