پایتخت و بزرگ‌ترین شهر کره‌جنوبی قصد دارد طبق برنامه‌ای از پیش تعریف‌شده تا سال ۲۰۲۵ به‌طور کامل وسایل‌نقلیه دیزلی را از ناوگان حمل‌ونقل عمومی و ترانزیت سنگین خود خارج کند.

به گزارش «اخبار خودرو»، پایتخت و بزرگ‌ترین شهر کره‌جنوبی قصد دارد طبق برنامه‌ای از پیش تعریف‌شده تا سال ۲۰۲۵ به‌طور کامل وسایل‌نقلیه دیزلی را از ناوگان حمل‌ونقل عمومی و ترانزیت سنگین خود خارج کند. هدفگذاری اصلی از این تصمیم کاهش ذرات معلق موجود در هواست که از سوی خودروهای سنگین دیزلی منتشر می‌شود. 
همچنین ابتکار «نه به‌دیزل» برای کاهش آلاینده‌های خارج‌شده از سوی خودروها و جایگزین کردن این خودروها با انواع برقی و هیدروژنی است. این درحالی‌است که خودروهای دیزلی درحال حاضر ۶۴.۶ درصد از وسایل‌نقلیه مورد استفاده مسئولین دولتی و سازمان‌های عمومی وابسته به‌شهرداری سئول را تشکیل می‌دهند؛ اما تنها یک درصد از سیستم حمل‌ونقل عمومی از پیشرانه‌های دیزلی برای حرکت استفاده می‌کنند. 
قرار است از مجموع ۵ هزار و ۱۵۳ دستگاه خودرو دیزلی استفاده‌شده در حمل‌ونقل عمومی این شهر تا سال ۲۰۲۵،  ۳ هزار و ۵۸۶ دستگاه با انواع مدل‌های برقی و هیدروژنی جایگزین و باقی آن‌ها نیز اسقاط یا راهی سایر شهرهای کره‌جنوبی شوند. هوانگ بو-یون (Hwang Bo-yeon) مدیرسیاستگذاری حمل‌ونقل شهری سئول گفت: «ما امیدواریم برنامه «نه به‌‌دیزل» با‌ مدیریت مدیران شهری سئول بتواند در ایجاد اکوسیستم مناسبی برای استفاده و تولید خودروهای سازگار با محیط‌زیست (انواع خودروهای پلاگین، هیدروژنی و برقی) ما را یاری کند.»
 این سیاست جدید برای جایگزینی خودروهای سواری و ون‌های ناوگان عمومی با گزینه‌هایی که با محیط‌زیست سازگارتر هستند، طی پنج‌سال آتی دنبال خواهد شد. 
دراوایل ماه ژوئیه، شهرداری این شهر خریداری خودروهای دیزلی برای مصارف عمومی را به‌طور کامل ممنوع اعلام کرد و حال برنامه آن‌ها برای جایگزینی ناوگان دیزلی فعلی نیز مشخص شده است. همچنین این طرح شامل حذف خودروهای دیزلی سبک از جاده‌های این شهر خواهد شد و تاکسی‌ها، اتوبوس‌ فرودگاه‌ها و اتوبوس‌های مخصوص تورهای داخل شهری شامل این طرح می‌شوند. 
مقامات این شهر که پیش از این برنامه تعویض تمام اتوبوس‌ها از دیزلی با انواع سوخت گاز طبیعی (CNG) را در سال ۲۰۱۵ اجرا کرده بودند، حال قصد دارند تا سال ۲۰۲۵ حدود ۴ هزار دستگاه اتوبوس هیدروژنی و برقی را وارد خیابان‌های این شهر کنند. 
همچنین این روند با حمایت از تاکسی‌های برقی نیز پیگیری می‌شود. تنها طی سال جاری تا امروز ۷۰۰ دستگاه تاکسی تمام‌برقی با حمایت دولت این کشور به‌ناوگان حل‌ونقل عمومی اضافه شده است. علاوه‌براین، این شهر همکاری‌های خود را با سازمان‌های خصوصی فعال که به‌گسترش حمل‌ونقل پاک می‌پردازند نیز تقویت کرده است. به‌نحوی که قرار است ۳۰درصد از اتوبوس‌های خصوصی تا سال ۲۰۲۳ با انواع برقی جایگزین شوند. این موضوع درباره اتوبوس‌های مدرسه و سرویس‌های اجاره خودرو نیز صدق می‌کند و قرار است خودروهای آن‌ها با انواع سازگارتر با محیط‌زیست جایگزین شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =