بورس

روز گذشته شاخص‌کل بورس با کاهش بیش از 65هزار واحدی در رقم یک میلیون و 999 هزار واحدی قرار گرفت. اما درواقع روند بورس از روز دوشنبه تغییر مسیر داد و برخلاف معاملات روز یکشنبه در فاز نزولی قرار گرفت.

به گزارش «اخبار خودرو»،در جریان دادوستدهای بازار سهام، روز گذشته گروه خودرویی همگام با کلیت بازار سراسر قرمزپوش شد، به‌طوری‌که نمادهای ایران‌خودرو، سایپا، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، نیرومحرکه، پارس‌خودرو، زامیاد، قطعات اتومبیل ایران، سرمایه‌گذاری رنا، سایپا آذین، الکتریک‌خودرو شرق، ایران‌خودرو دیزل، کمک‌فنر ایندامین، رینگ‌سازی مشهد، فنرسازی خاور، ایرکا پارت‌صنعت، موتورسازان تراکتورسازی ایران و فنرسازی زر منفی خوردند و درمقابل نمادهای گروه بهمن، بهمن‌دیزل، لنت ترمز ایران، سازه‌پویش، تولید محور خودر و کرمان‌خودرو مثبت شدند. همچنین روز گذشته در گروه خودرویی طی 60هزار نوبت معاملاتی، 275میلیون سهم به ارزش 420میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش‌کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات روز سه‌شنبه بالغ بر 456هزار میلیارد تومان شد.

   آغاز روند کاهشی از روز دوشنبه
روز گذشته شاخص‌کل بورس با کاهش بیش از 65هزار واحدی در رقم یک میلیون و 999 هزار واحدی قرار گرفت. اما درواقع روند بورس از روز دوشنبه تغییر مسیر داد و برخلاف معاملات روز یکشنبه در فاز نزولی قرار گرفت. شاخص‌کل بورس در شروع معاملات دوشنبه شاهد رشد چند هزار واحدی بود، اما به مرور با انتشار خبر لغو پذیره‌نویسی صندوق‌ ETF پالایشی یا همان «دارا دوم» از سوی سازمان خصوصی‌سازی در مسیر پرنوسانی قرار گرفت و در نهایت با نزول به کار خود پایان داد. روز گذشته نیز شاخص به رنگ قرمز پررنگ در آمد.

   انتظار برای تعیین تکلیف عرضه دارا دوم
نزول دو روز اخیر بورس را باید به منتفی‌شدن عرضه دارا دوم ربط داد، این در حالی است که در ادامه حواشی صندوق  ETF و در آخرین اظهار نظر در این باره، وزرای نفت و اقتصاد از عرضه صندوق پالایشی طی هفته اول مردادماه خبر دادند. حال باید دید آیا در نهایت  ETF پالایشی عرضه خواهد شد یا خیر.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =