پیش از هرگونه عیب‌یابی باید در نظر داشته باشید که موتورسیکلت شما دارای سیستم سوخت‌رسانی مکانیکی کاربراتوری است و اگر این سیستم تنظیم نباشد، چنین‌مشکلی به‌وجود خواهد آمد.

موتورسیکلت 135 سی‌سی مدل 88 دارم و بیش از سه‌روز است در زمان روشن کردن موتور، به‌ویژه زمانی که پس از مدت طولانی خاموش بوده است، یعنی هنگام صبح‌ دیر روشن می‌شود. این درحالی‌است که درصورت استفاده از استارت، بعد از مدت کوتاهی استارت ضعیف شده و قادر به‌روشن کردن موتور نخواهد بود. علاوه‌بر این هنگام حرکت در سرعت‌های بالاتر از 50 کیلومتر برساعت، موتورسیکلتم کُپ می‌کند و همانند قبل کشش ندارد؛ البته این مشکل تنها در مواقعی که دمای هوا پایین‌تر است، به‌وجود می‌آید. علت چیست؟

به گزارش «اخبار خودرو»، دیر روشن شدن موتور، آن هم پس از مدت‌زمان طولانی چند علت عمده دارد که باید بررسی شود. پیش از هرگونه عیب‌یابی باید در نظر داشته باشید که موتورسیکلت شما دارای سیستم سوخت‌رسانی مکانیکی کاربراتوری است و اگر این سیستم تنظیم نباشد، چنین‌مشکلی به‌وجود خواهد آمد. بنابراین باید از تنظیم بودن کاربراتور مطمئن شوید که سوخت کافی به‌سیلندر وارد می‌شود. زیرا ممکن است ژیگلور یا بخش دیافراگمی کاربراتور معیوب شده باشد و این مشکل را به‌وجود آورد. در این حالت برای رفع مشکل باید ژیگلور و درصورت نیاز بخش دیافراگمی نیز تعویض شود. سپس سیستم جرقه‌زنی موتور را بررسی کنید. چراکه اگر سیستم جرقه‌زنی تنظیم نباشد، منجربه‌تاخیر در روشن شدن موتور می‌شود. بنابراین شمع موتور را بررسی و درصورت نیاز شمع و همچنین وایر را تعویض کنید. درعین‌حال باید بدانید که باتری یک منبع انرژی الکتریکی است که برای مدت کوتاهی توان راه‌اندازی استارت را دارد و اگر توان باتری کم شود، دیگر نمی‌تواند مانند حالت اولیه استارت را به‌گردش در آورد. بنابراین باید درمدت کوتاهی از استارت استفاده کنید. اما درپاسخ به‌بخش دوم سوال شما، باتوجه به‌اینکه سیستم سوخت‌رسانی کاربراتوری فاقد هرگونه سنسور و عملگر و واحد پردازشگر مرکزی است، بنابراین از عملکرد ضعیف‌تری برخوردار است و باتوجه به‌اینرسی گاز در هوای سرد در کاربراتور، عملکرد آن ضعیف می‌شود و به‌دلیل اینکه سوخت کافی به‌سیلندر نمی‌رسد، موتور هنگام سرعت توان و کشش مناسبی نخواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =