در زمان تصادف با عابر پیاده، ابتدا زانو و سپس سر عابر با کاپوت و قطعات دیگر خودرو برخورد می‌کند که این می‌تواند منجربه وارد آمدن جراحات بسیار به‌پیکر وی ‌شود و اگر دراین نواحی از قطعات سخت و برجسته‌ای استفاده شده باشد، قطعا صدماتی جدی را به او وارد می‌کند.

از آنجا که در استانداردهای ایمنی خودرو ایربگ عابرپیاده طرح بسیار مناسب و کارآمدی است و سطح ایمنی عابرپیاده را افزایش می‌دهد، چرا در خودروهای تولید داخل از چنین سیستمی استفاده نمی‌شود و درکل برای افزایش ایمنی عابرپیاده چه‌می‌توان کرد؟

به گزارش «اخبار خودرو»، پنج‌سالی می‌شود که بحث ایمنی عابران پیاده نیز علاوه بر ایمنی سرنشینان خودرو مورد توجه مهندسان و طراحان خودرو قرار گرفته و در‌این‌زمینه تدابیر بسیاری اندیشیده شده ‌است. در زمان تصادف با عابر پیاده، ابتدا زانو و سپس سر عابر با کاپوت و قطعات دیگر خودرو برخورد می‌کند که این می‌تواند منجربه وارد آمدن جراحات بسیار به‌پیکر وی ‌شود و اگر دراین نواحی از قطعات سخت و برجسته‌ای استفاده شده باشد، قطعا صدماتی جدی را به او وارد می‌کند. اما برای جلوگیری از چنین‌مواردی طراحان خودرو سیستم درِ موتور فعال را طراحی کرده‌اند که در زمان برخورد با عابرپیاده کاپوت را کمی به‌سمت بالا حرکت می‌دهد و با ایجاد یک بستر انعطاف‌پذیر و نرم و با باز کردن کیسه هوا از وارد شدن صدمات جدی به‌هر جانداری جلوگیری می‌کند. البته بهره‌مندی از چنین‌سیستمی نیازمند برخورداری از یک تکنولوژی خاص جهت فعال‌سازی و باز کردن کاپوت است که باتوجه به‌سبک طراحی خودروهای داخل و پلت‌فرم برقی آن‌ها استفاده از آن روی محصولات داخلی سخت خواهد بود. از سویی نصب این سیستم روی هر نوع خودرو تولید داخل، قیمت آن را به‌شدت افزایش می‌دهد و این مورد افت فروش را به‌دنبال دارد و مغایر با سیاست‌های اتخاذشده از سوی کمپانی‌های خودروساز داخلی است. درپاسخ به‌قسمت دوم سوال شما باید گفت در خودروهای جدید تولید داخل با حذف نقاط تیز و برجستگی‌های بدنه و همچنین تعبیه سپرهای ایمن برای خودرو، سعی شده است میزان خسارت واردشده به‌عابرپیاده هنگام تصادف با خودرو تا جای ممکن کاهش یابد. 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =