کد خبر: 230565
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۳

قبل از بررسی باتری و فیوز و... به‌چراغ‌های هشدار پشت‌پنل دقت کنید و درصورت خرابی رله‌دوبل، چراغ‌چک موتور روشن نخواهد شد.

  به گزارش «اخبار خودرو»،شاید برای هرراننده‌ای پیش آمده باشد که در زمان استارت زدن یا پس از خروج از کارواش، متوجه می‌شود در زمان باز کردن سوئیچ خودرو برق به‌پشت پنل نرسیده و چراغ‌چک یا سایر چراغ‌ها روشن نمی‌شود؛ اما در این شرایط مشکل چیست و چه‌موردی را باید کنترل کرد؟ در خودروهای انژکتوری از قطعه‌ای به‌نام رله‌دوبل استفاده شده است. 
این قطعه وظیفه دارد برق اجزایی از قبیل پمپ‌بنزین، سنسورها و ... را تامین کند. قبل از بررسی باتری و فیوز و... به‌چراغ‌های هشدار پشت‌پنل دقت کنید و درصورت خرابی رله‌دوبل، چراغ‌چک موتور روشن نخواهد شد. رله‌دوبل طوری طراحی شده که به‌راحتی می‌توان آن را تعویض کرد و محل قرارگیری این قطعه اغلب در کنار ECU یا بالای رادیاتور است و با باز کردن پیچ آن و کشیدن اهرم آزادکننده می‌توان دسته‌سیم را جدا و آن را تعویض کرد. 
دقت داشته باشید در زمان تعویض قطعه، سوئیچ خودرو بسته باشد. رله‌دوبل به‌شدت به‌آب حساس است و عمر این قطعه نسبت به‌سایر قطعات الکترونیکی بیشتر است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =