برخلاف بسیاری از مسابقات اتومبیلرانی  که مسئولان تصمیم به لغو آن‌ها گرفتند، حیف بود که سری مسابقات فان‌کاپ فولکس‌واگن هم به این لیست اضافه شود. اما امسال تیم موتوراسپرت جی‌تی‌رادیال برای حضور تمام‌قد در این مسابقات برنامه‌ریزی کرده بود. 

به گزارش «اخبار خودرو»،برخلاف بسیاری از مسابقات اتومبیلرانی  که مسئولان تصمیم به لغو آن‌ها گرفتند، حیف بود که سری مسابقات فان‌کاپ فولکس‌واگن هم به این لیست اضافه شود. اما امسال تیم موتوراسپرت جی‌تی‌رادیال برای حضور تمام‌قد در این مسابقات برنامه‌ریزی کرده بود. 
در نخستین اقدام مشخص شد اسکات جف، راننده سابق مسابقات ناسکار آمریکا که در سابقه خود قهرمانی مسابقات مینی‌کوپر اس انگلستان را هم ثبت کرده است، به این تیم پیوسته و از ۲۲ آگوست در پیست ترکستون پشت فرمان خودروهای کوچک مسابقات فان‌کاپ فولکس‌واگن قرار می‌گیرد. جفز به‌عنوان راننده دوم این تیم در کنار برایان مک‌درمونت انگلیسی مسابقه خواهد داد و الیز هادلی، نفر اصلی تیم تست و مهندسی جی‌تی‌تایر به آنها کمک خواهد کرد. 
حال این فرصت به جفز داده شده است تا در مرکز بررسی عملکرد جی‌تی‌رادیال (GTPC) به بررسی شیوه بازخورد تایرهای جی‌تی رادیال در پیست‌‌های آزمایشی 
بپردازد. 
جفز گفت:«کاملا به تیم جی‌تی نزدیک شده‌ام و حالا با عضویت در این تیم مفتخرم به ارتقای کیفی محصولات این شرکت و همچنین افتخارآفرینی به‌عنوان یکی از دو راننده اصلی ماشین ادامه بدهم. امیدوارم بتوانم در بسیاری از مسابقات که به‌واسطه حضور در این تیم تجربه خواهم کرد، بدرخشم. »
مک‌درمونت هم گفت: «همه می‌دانیم پیست تروکستون یکی از نقاط ضعف من به حساب می‌آید. اما چون موفقیت در جام فولکس‌‌واگن برای ما اهمیت زیادی دارد، بنابراین از پیوستن جفز بسیار خرسندم. 
این همکاری باعث خواهد شد من با دوستان جدیدم بتوانم در رویدادها با اعتماد به نفس بیشتری حضور داشته باشم.» البته جی‌تی‌تایر به عنوان حامی اصلی برگزاری مسابقات فان‌کاپ فولکس‌واگن به‌حساب می‌‌آید و تمام تایرهای موردنیاز شرکت‌کنندگان را تامین خواهد کرد. سابقه برگزاری مسابقات استقامت فان‌کاپ به سال ۲۰۰۲ بازمی‌گردد، یعنی زمانی که فولکس‌واگن به‌دنبال به رخ کشیدن توانایی‌های فنی محصولات خود در این رقابت بود. در پشت خط استارت این مسابقه چندساعته ۳۰خودرو قرار خواهند گرفت که ترتیب آنها ۲۱ آگوست مشخص خواهد شد. پیست تروکستون به‌عنوان یکی از پیست‌های پرپیچ‌وخم برای برگزاری رقابت‌های چند‌ساعته استقامت یا endurance به حساب می‌آید و فقط حضور جی‌تی در چنین رقابت‌هایی باعث خواهد شد افراد بیشتری به توان فنی تایرهای این تولیدکننده باور پیدا کنند. خودرو این مسابقات براساس فولکس‌واگن بیتل ساخته شده ولی توان ۱۳۰ اسب‌بخاری  آن از موتور ۱۸۰۰سی‌سی بنزینی آئودی اخذ می‌شود. برای انتقال قدرت هم از گیربکس تماما قابل‌تغییر  و سکوئشنال استفاده شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =