بورس

شاخص‌کل بورس دیروز با افزایش 9599هزار واحدی در تراز یک‌میلیون و 825هزار واحدی قرار گرفت. 

به گزارش «اخبار خودرو»،روز گذشته همگام با سبزپوشی شاخص‌کل، نمادهای خودرویی نیز با رشد مواجه شدند، به‌طوری‌که نمادهای ایران‌خودرو، سایپا، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، پارس‌خودرو، گروه بهمن، زامیاد، آهنگری تراکتورسازی ایران، بهمن‌دیزل، رینگ‌سازی مشهد، ایرکا پارت‌صنعت، تولید محور خودرو و کرمان‌خودرو مثبت شدند و در مقابل نمادهای نیرومحرکه، مهرکام پارس، سایپا‌ آذین، ایران‌خودرو دیزل، رادیاتور ایران، محورسازان ایران‌خودرو و کمک فنر ایندامین منفی خوردند. همچنین در گروه خودرویی طی 412هزار نوبت معاملاتی، 4.2میلیارد سهم به ارزش 2691میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات روز سه‌شنبه بالغ بر 413هزار میلیارد تومان شد.

  افزایش تدریجی سهامداران
شاخص‌کل بورس دیروز با افزایش 9599هزار واحدی در تراز یک‌میلیون و 825هزار واحدی قرار گرفت. 
این در حالی است که از دو هفته گذشته و بعد از ورود شاخص بورس به کانال 2میلیون واحد، بازار وارد مدار نزولی شد و از همان موقع بازار به دلیل مقاومت نماگر اصلی بورس بر روی این کانال نوسان و افت‌وخیزهای بسیاری را تجربه کرد. 
در ابتدا این روند از نظر فعالان بازار به دلیل رشدی که شاخص‌کل بورس در مدتی کوتاه برای عبور از کانال یک‌میلیون واحد تا 2میلیون تجربه کرد، طبیعی بود و چنین اصلاحی در بازار را لازمه یک نفس‌گیری برای فتح قله‌های جدید می‌دانستند، اما به تدریج نگرانی‌های سهامداران جدی‌تر شد.

  بازگشت بازار بورس به مدار صعودی
روند معاملات از هفته گذشته و با انتشار خبر مربوط به صندوق دارا دوم، سمت‌وسوی بی‌سابقه‌ای را به خود گرفت و هر روز به‌خصوص از ابتدای هفته جاری با رکوردهای جدید و غافلگیرکننده‌ای در افت شاخص بورس همراه بودیم. البته این روند از روز دوشنبه معکوس شده و بازار بورس دوباره به مدار صعودی بازگشته است.
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =