مرسدس‌بنز CLS 550 AMG

یکی از جدیدترین خودروهای گذرموقت واردشده به کشور که این روزها درپایتخت تردد می‌کند، یک دستگاه مرسدس‌بنز CLS 550 AMG مشکی‌رنگ است که به‌دلیل زیبایی‌های بصری و توانایی‌های فنی بالایی که دارد، توجه علاقه‌مندان خودروهای سدان اسپرت را به خود جلب کرده است.

به گزارش «اخبار خودرو»،در دو سال گذشته به‌دلیل ممنوعیت واردات خودرو به کشور، بازار خودروهای وارداتی رکود شدیدی را تجربه کرده است. از طرفی عدم عرضه خودروهای جدید نیز باعث شده است خریداران به خرید خودروهــــای کارکرده روی آورند. 
اما برخی دیگر که امکان واردات خودرو به‌صورت گذرموقت را دارند، طی این مدت مدل‌های گوناگون خودروهای روز را به‌صورت گذرموقت وارد کشور کرده‌اند. هرچند خریدوفروش خودروهای گذرموقت منع قانونی دارد و درصورت مشاهده با آن برخورد خواهد شد. البته باید گفت حجم زیادی از خودروهای گذرموقت واردشده به کشور، تزانزیت هستند و پس از دریافت پلاک گذرموقت، مجوز تردد در بازه زمانی مشخص را دریافت کرده‌اند.
یکی از جدیدترین خودروهای گذرموقت واردشده به کشور که این روزها درپایتخت تردد می‌کند، یک دستگاه مرسدس‌بنز CLS 550 AMG مشکی‌رنگ است که به‌دلیل زیبایی‌های بصری و توانایی‌های فنی بالایی که دارد، توجه علاقه‌مندان خودروهای سدان اسپرت را به خود جلب کرده است. این سدان لوکس آلمانی که از سال‌ها پیش حضوری قدرتمند در بازار ایران را تجربه کرده، اکنون به‌عنوان مهمان تازه‌وارد در خیابان‌های تهران مشغول تردد است.

   ظاهری چشم‌نواز و اصیل
به‌جرأت می‌توان CLS را یکی از جذاب‌ترین تولیدات کمپانی مرسدس‌بنز دانست زیرا به‌واسطه طراحی منحصربه‌فردی که دارد، از همان ابتدا موردتوجه علاقه‌مندان قرار گرفته است. نسل اول این خودرو در سال 2005 به‌صورت رسمی به بازار جهانی معرفی شد و توانست به‌عنوان یکی از پرفروش‌ترین محصولات این شرکت لقب بگیرد. 
سرانجام در سال 2010 کمپانی مرسدس‌بنز تصمیم به معرفی نسل دوم CLS گرفت که براین‌اساس نخستین نمایش عمومی آن در نمایشگاه خودرو پاریس بود. این نسل که با کد اتاق W218 شناخته می‌شود، در دو تیپ سدان و شوتینگ‌بریک (استیشن واگن) تولید و عرضه شده است. مرسدس‌بنز، تولید انبوه این محصول را از سال 2011 آغاز کرد و در سال 2014 یک فیس‌لیفت جزئی برای آن درنظر گرفت. درنهایت نسل سوم آن از سال 2018 تاکنون روی خط تولید این شرکت قرار دارد.

   قلب تپنده درون سینه CLS
مرسدس‌بنز برای این نسخه لیست متنوعی از انواع پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی را ارائه کرده است که تمام افراد جامعه باتوجه به نیازها و خواسته‌هایشان بتوانند بهترین انتخاب را از میان آن‌ها داشته باشند. ازجمله مدل‌های قابل‌عرضه برای این خودرو می‌توان به CLS350، CLS350 CDI دیزلی، CLS500 و مدل CLS63 AMG اشاره کرد.
این مدل تنها با پیشرانه‌های 6 و 8 سیلندر به بازار ایران راه پیدا کرد که با کد کلاس CLS 350 و CLS 500 شناخته می‌شوند. 
البته در برخی بازارها بسته به نوع سفارش‌گذاری، تغییراتی در نامگذاری محصولات مرسدس‌بنز رخ می‌دهد. به‌عنوان‌مثال در بازار آمریکا CLS 550 نام دارد که اتفاقا خودرو موردنظر نیز از همین مدل است. این خودرو به یک موتور 4.7لیتری 8سیلندر مجهز و از سری موتورهای مشهور مرسدس‌بنز  است که با کد فنی M278 شناخته می‌شود. این موتور با حجم دقیق 4662 سی‌سی می‌تواند حداکثر توانی حدود 402 تا 408اسب‌بخار در 5000دور در دقیقه و حداکثر گشتاور خروجی 599 نیوتون‌متر در 4750 دور در دقیقه تولید کند. 
یکی از نکات قابل‌توجه درخصوص این پیشرانه، تکنولوژی به‌کاررفته در آن است که موجب می‌شود سیکل ترکیبی مصرف سوخت آن در هر 100‌کیلومتر حدود 6.1‌لیتر باشد که این عدد برای یک موتور V8 با حجم تقریبی 4.7 لیتر بسیار قابل‌توجه است.

   امکانات رفاهی و آپشن‌ها
از امکانات استاندارد موجود در این خودرو می‌توان به 9عدد کیسه هوا، سیستم تنظیم خودکار فاصله با خودرو جلویی، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، سیستم تشخیص خودکار سرعت مجاز و تنظیم سرعت خودرو متناسب با آن، سیستم PRE-SAFE Brake، سیستم ADAPTIVE BRAKE، سیستم کمکی دید در شب، سیستم کمکی تشخیص جاده در شب، سیستم کمکی پارک، سنسور پارک جلو و عقب، دوربین 360درجه، سیستم پیشرفته هشدار به راننده هنگام خواب‌آلودگی، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، تنظیم برقی صندلی‌های جلو 4حالته به همراه حافظه، گرمکن و سردکن صندلی‌های جلو، ماساژور صندلی‌های جلو، ساعت آنالوگ، سیستم صوتی حرفه‌ای به همراه 8 بلندگو 4 آمپلی‌فایر 20واتی و ساب‌ووفر، چنجر 6تایی با قابلیت پخش DVD و نویگیشن به همراه نقشه دو بعدی و سیستم تشخیص صدا، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، سیستم تزریق سوخت پیشرفته BlueDIRECT و سیستم روشن و خاموش شدن خودرو در ترافیک اشاره کرد.
 

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسرت به دل IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
    2 0
    قلب تپنده درون سینه CLS مرسدس‌بنز برای این نسخه لیست متنوعی از انواع پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی را ارائه کرده است که تمام افراد جامعه باتوجه به نیازها و خواسته‌هایشان بتوانند بهترین انتخاب را از میان آن‌ها داشته باشند. ازجمله مدل‌های قابل‌عرضه برای این خودرو می‌توان به CLS350، CLS350 CDI دیزلی، CLS500 و مدل CLS63 AMG اشاره کرد.!......... ای کاش خودرو های ایرانی این شرایط و اپشن هارا داشتند!
  • حسرت به دل IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
    2 0
    الهه زیبــایی روی چهارچرخ مرسدس‌بنز«CLS 550 AMG»؛ گذرموقتی که برای ایرانیان آشناست!...... ای الهه ی ناز با دل من بساز!هر چند که می دانم خودرو ساز های داخلی نمی گذارند!

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =