محصولی که بیوجت (‌Biojet) نام گرفته، برای نخستین‌بار در مجتمع صنعتی پرتلولانو اسپانیا درشهر کیوداد رئال تولید شده است. قرار است بسته‌های بیشتری از این سوخت هوایی پاک در دیگر سایت‌های رپسول در اسپانیا و سایر سایت‌های این کمپانی تولید شود.

به گزارش «اخبار خودرو»،رپسول موفق شد نخستین بسته از سوخت هوایی پاک را در اسپانیا تولید کند. این نوآوری نقطه عطفی برای رپسول خواهد بود تا درنهایت منجر به‌تولید سوخت‌هایی با کربن کمتر برای صنایعی نظیر حمل‌ونقل هوایی شود؛ جایی که حداقل تا امروز استفاده از گزینه‌های دیگری همچون برق در آن  امکان‌پذیر نبوده و نیست.  محصولی که بیوجت (‌Biojet) نام گرفته، برای نخستین‌بار در مجتمع صنعتی پرتلولانو اسپانیا درشهر کیوداد رئال تولید شده است. قرار است بسته‌های بیشتری از این سوخت هوایی پاک در دیگر سایت‌های رپسول در اسپانیا و سایر سایت‌های این کمپانی تولید شود. تولیدکننده مدعی است که این محصول را از زباله‌ها تولید کرده است. 
بسته اول از این سوخت شامل ۷ هزار تن سوخت مخصوص حمل‌ونقل هوایی است که زیست‌توده یا بیومس نام دارد. بیومس را به‌عنوان یک منبع تجدیدپذیر انرژی می‌شناسیم که از مواد زیستی تهیه می‌شود و به‌طور کلی زباله‌هایی که منشأ زیستی داشته باشند و از تکثیر سلولی به‌وجود آمده باشند، زیست‌توده نامیده می‌شوند. منبع بیومس می‌تواند از ضایعات جنگلی، محصولات کشاورزی، فضولات دامی، فاضلاب‌های شهری و صنعتی و ضایعات جامد زباله‌های شهری باشد. با نخستین‌بسته می‌توان ۱۰۰ پرواز مادرید تا لس‌‌آنجلس را پوشش داد. این سوخت آزمایش‌های اولیه را برای استفاده عملی پشت‌سر گذاشته است و برای اینکه استفاده از این سوخت اطمینان مصرف‌کنندگان را به‌دنبال داشته باشد و البته امکان اخذ تاییدیه استاندارد و تاییدیه‌های کیفی را نیز دارا باشد، در آن فقط ۵ درصد از مواد زیستی استفاده شده است. 
با همین حجم نیز تا ۴۰۰ تن از تولید دی‌اکسیدکربن و ورود آن به‌لایه اوزون جلوگیری می‌شود که این حجم برابر با ۴۰ پرواز مادرید به‌بارسلون است. دراسپانیا برنامه سختگیرانه‌ای برای استفاده از سوخت‌های زیستی درنظر گرفته شده و مسئولین حمل‌ونقل ملزم به‌استفاده از سوخت‌های تجدیدپذیر هستند. 
باتوجه به‌نقش مهم سوخت‌های زیستی، رپسول از چندسال پیش تحقیق درباره استفاده از این سوخت‌ها را درکاربردهای جدید آغاز کرده بود. تمرکز این شرکت بر ترویج استفاده از سوخت‌های تجدیدپذیر، هیدروژنی و حتی سوخت‌های سنتتیک است تا این شرکت به‌اهداف کاهش استفاده از کربن در سال ۲۰۵۰ برسد. 
درواقع براساس معاهده پاریس این شرکت نیز به‌عنوان یکی از اعضای اتحادیه‌اروپا ملزم به‌قدم برداشتن در این مسیر است. براساس بررسی‌های انجام‌شده درسال جاری میلادی، این شرکت نسبت به‌سال ۲۰۱۶ تولید دی‌اکسیدکربن را تا ۳ درصد بیشتر کاهش داده است. همچنین قرار است تا سال ۲۰۳۰ این شرکت ۶۰۰ هزارتن سوخت پاک BIO را تولید کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =