تیگو8

بررسی‌ها نشان می‌دهد به‌زودی تحولاتی در بازار خودروهای چینی رخ خواهد داد و گزینه‌های تازه‌نفس وظیفه احیای این بازار نیمه‌جان را به دوش خواهند کشید. شواهد حاکی از آن است که شرکت مدیران‌خودرو قصد دارد جدیدترین نسخه چری‌تیگو8 را به‌ خط‌تولید خود بیاورد.

 به گزارش «اخبار خودرو»،پس از وقفه طولانی‌مدت سرانجام زمزمه‌ ورود محصولات جدید به بازار به گوش می‌رسد. این در حالی است که چندماه گذشته خودروسازان داخلی تمرکز خود را معطوف به ایفای تعهدات معوق خود کرده‌اند و به‌رغم مشکلات فراوان درخصوص تامین قطعات منفصله، همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهند. اما مدتی است که خبرهایی مبنی‌بر راهیابی کراس‌اوورهای لوکس چینی به بازار ایران منتشر شده است که نوید تحول در بازار خودرو کشور را می‌دهد. براین اساس چندی‌پیش شرکت مدیران‌خودرو فرایند بازاریابی و امکان‌سنجی عرضه محصولی جدید را آغاز کرده و با ارسال لینک نظرسنجی برای برخی مشتریان و کارشناسان فعال حوزه خودرو، تحقیقات بازار محصول جدید خود را کلید زده است. همچنین دیگر خودروساز خصوصی کشور یعنی شرکت کرمان‌موتور، مدتی است فرایند بازاریابی و تبلیغات نامحسوس محصول جدید خود را آغاز کرده است که نشان می‌دهد کراس‌اووری لوکس، گزینه جدید این شرکت برای تولید و مونتاژ خواهد بود. پیش از این نیز زمزمه ورود جک S7 توسط کرمان‌موتور به بازار شنیده می‌شد و اکنون با انتشار تبلیغات محصول جدید، احتمال عرضه این کراس‌اوور چینی قوت گرفته است.
بررسی‌ها نشان می‌دهد به‌زودی تحولاتی در بازار خودروهای چینی رخ خواهد داد و گزینه‌های تازه‌نفس وظیفه احیای این بازار نیمه‌جان را به دوش خواهند کشید. شواهد حاکی از آن است که شرکت مدیران‌خودرو قصد دارد جدیدترین نسخه چری‌تیگو8 را به‌ خط‌تولید خود بیاورد. این در حالی است که نسخه فیس‌لیفت این کراس‌اوور چینی تاکنون به صورت رسمی در بازار داخلی چین هم عرضه نشده، یعنی ممکن است مدیران‌خودرو عرضه این محصول را همزمان با بازار داخلی چین و سایر کشورها در ایران آغاز کند.
اما از آن‌جاکه مشکلات پیش‌آمده به‌واسطه تحریم‌های یک‌جانبه فرآیند تولید و مونتاژ خودرو را با سختی همراه کرده است، احتمال می‌رود این شرکت نیز چری تیگو 8 را با نشان تجاری ام‌وی‌ام به بازار کشور عرضه کند. درست مانند ام‌وی‌ام ایکس55 که به‌تازگی وارد بازار شده است.

   ویژگی‌های جک S7
جک S7 بزرگ‌ترین و لوکس‌ترین شاسی‌بلند این خودروساز چینی است که برای اولین‌بار در آوریل 2017 در نمایشگاه خودرو شانگهای به بازار جهانی معرفی شد. شرکت کرمان‌موتور نیز اوایل سال گذشته فرآیند همولوگیشن و تست‌های پیش از تولید این خودرو را آغاز کرده بود ولی به‌دلایل متعدد، تولید و عرضه آن در سال 98 میسر نشد. اما باتوجه به تبلیغات انجام‌شده توسط این شرکت، احتمال دارد جک S7 یکی از گزینه‌های عرضه توسط این شرکت در سال 99 باشد. کمپانی جک برای این محصول خود دو نوع پیشرانه درنظر گرفته است که پیشرانه اول شامل یک موتور 1.5لیتری GDI مجهز به سیستم توربوشارژر است و توانایی تولید نیرویی معادل 174اسب‌بخار و 251 نیوتون‌متر گشتاور را دارد اما پیشرانه دوم آن یک موتور دو لیتری مجهز به توربوشارژر با توان تولید 190اسب‌بخار و 280 نیوتون‌متر گشتاور است. انتقال قدرت در این خودرو توسط جعبه‌دنده 6‌سرعته‌دستی یا 6سرعته اتوماتیک دو کلاچه صورت می‌گیرد. از آن‌که جک تنها با پیشرانه 2لیتری پا به بازار خاورمیانه گذاشته است، احتمال می‌رود کرمان‌موتور نیز این محصول را با پیشرانه 2لیتری توربوشارژ به بازار کشور عرضه کند.
سیستم تهویه مطبوع دوگانه اتوماتیک، سیستم تهویه مستقل برای سرنشینان عقب، در صندوق برقی، سقف پانارومیک، فرمان کمکی برقی، نمایشگر بزرگ، پشت آمپر تمام TFT با قابلیت شخصی‌سازی، قطب‌نمای دیجیتال، آینه الکتروکرومیک، دوربین ۳۶۰درجه، سردکن و گرمکن صندلی‌های جلو، صندلی‌های جلوی برقی، حافظه تنظیمات راننده، استارت دکمه‌ای، کروزکنترل، ترمز پارک برقی و اتوهلد، ۶کیسه هوای ۱۰نقطه‌ای، تریم داخلی چرم، هدآپ دیسپلی، رادار خطی، رادار نقطه کور، سیستم پیشگیری از تصادف، ترمز اتوماتیک هنگام پارک، کروزکنترل هوشمند، سامانه هوشمند پارک و خروج از پارک خودرو، استارت/استاپ اتوماتیک و سیستم کنترل حرکت در سراشیبی از جمله امکانات رفاهی این خودرو است.

   ویژگی‌های چری‌تیگو 8
همان‌طور که گفته شد شرکت مدیران‌خودرو مدتی است فرایند بازاریابی و تحقیقات بازار محصول خود را از طریق ارسال فرم نظرسنجی آغاز کرده؛ بر این اساس و طبق فرم نظرسنجی ارسال‌شده، مدیران‌خودرو درنظر دارد نسخه جدید چری تیگو 8 را با پیشرانه دولیتری توربوشارژر به بازار عرضه کند. این پیشرانه می‌تواند نیرویی معادل 170اسب‌بخار و حداکثر گشتاور 250نیوتومتری تولید کند. این نیرو از طریق جعبه‌دنده CVT با قابلیت تعویض دنده مصنوعی ۹‌سرعته به چرخ‌های جلو انتقال می‌یابد.
ازجمله امکانات رفاهی و آپشن‌های موجود در این خودرو می‌توان به مواردی از قبیل6کیسه هوای ۱۰نقطه‌ای، سقف پانورامیک، فرمان کمکی برقی، رینگ آلیاژی تراش‌خورده، سه ردیف صندلی ۷نفره، تریم داخلی چرمی، گرمکن صندلی‌های جلو، صندلی راننده برقی ۶حالته، دوربین ۳۶۰درجه، در صندوق برقی، استارت دکمه‌ای، سنسور پارک جلو و عقب، سیستم کنترل پایداری و هرزگردی، کنترل شروع حرکت در سربالایی، سنسور نور، چرخش و تنظیم خودکار زاویه نور چراغ‌های جلو، نمایشگر لمسی 10.2اینچی، قابلیت اتصال مستقیم تلفن‌همراه، صفحه اطلاعات خودرو دیجیتال، کامپیوتر سفر، ترمز پارک برقی، اتوهلد، سیستم تهویه اتوماتیک دوگانه، دریچه تهویه ردیف عقب، کروز کنترل، سنسور دما و باد لاستیک، تنظیم حالت رانندگی و ... اشاره کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =