کد خبر: 230828
تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰
بورس

ارزش معاملات گروه خودرویی طی روز سه‌شنبه چهام شهریور بالغ بر 2874 میلیارد تومان بود.

بورس تهران درحالی آخرین روز معاملاتی هفته گذشته را صعودی به اتمام رساند که گروه خودرویی همگام با شاخص‌کل مسیر رشد را در پی گرفت، به‌طوری‌که نمادهای ایران‌خودرو، سایپا، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، پارس‌خودرو، نیرومحرکه، گروه بهمن، ایران‌خودرو دیزل، صنایع ریخته‌گری ایران، الکتریک‌خودرو شرق، ایرکا پارت صنعت و تولید محور خودرو مثبت شدند و درمقابل نمادهای رادیاتور ایران، چرخشگر، کمک‌فنر ایندامین، موتورسازان تراکتورسازی ایران، مهندسی نصیرماشین و فنرسازی خاور منفی خوردند. 

همچنین در گروه خودرویی طی روز چهارشنبه در 153هزار نوبت معاملاتی، یک‌میلیارد سهم به ارزش 1214 میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات هفته گذشته بالغ بر 377هزار میلیارد تومان شد. شاخص کل نیز در این روز با افزایش بیش از 68هزار واحدی در تراز یک‌میلیون و 718هزار واحدی قرار گرفت.

عرضه‌ها در نمادهای خودروساز بیشتر می‌شود؟

به نظر می‌رسد در هفته جاری خودرویی‌ها به روند متعادل و روبه‌رشد خود ادامه دهند. این در حالی است با نزدیک‌شدن شاخص به مرز 2میلیون واحدی می‌توان احتمال داد عرضه‌ها در نمادهای خودروساز بیشتر شود، اما این مساله چندان جای نگرانی نخواهد داشت و گذراست. حال باید دید آیا شاخص کل بورس این بار می‌تواند مرز 2میلیون و 100هزار واحدی را رد کند و در بالای این محدوده تثبیت شود یا خیر.

سرمایه‌گذاران بورسی استراتژیک پیش بروند

بسیاری از کارشناسان بر این باورند که بورس تا پایان سال روند صعودی خواهد داشت، اما این به معنای آن نیست که بازار سهام هر روز سبزپوش باشد. در چنین وضعیتی سرمایه‌گذاران بورسی باید با استراتژی در این بازار حضور پیدا کنند تا بتوانند به بازدهی مناسب و معقولی نیز دست یابند. در عین حال، آن‌ها باید از هرگونه هیجان در معامله دوری کنند تا دچار ضرر و زیان نشوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =