بورس

برخی کارشناسان معتقدند در وضعیت فعلی خطری معاملات بازار را تهدید نمی‌کند، اما سرمایه‌گذاران باید این موضوع را در نظر داشته باشند که شاخص بورس نمی‌تواند به‌صورت مداوم و دائمی مثبت باشد، بلکه اصلاحی کوتاه‌مدت را تجربه خواهد کرد که این موضوع به‌عنوان ذات بازار تلقی می‌شود.

به گزارش «اخبار خودرو»،در معاملات روز سه‌شنبه باز هم خودرویی‌ها روند نزولی را طی کردند، به‌طوری‌که نمادهای ایران‌خودرو، سایپا، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، گروه بهمن، زامیاد، پارس‌خودرو، نیرومحرکه، سرمایه‌گذاری رنا، ایران‌خودرو دیزل، آهنگری تراکتورسازی ایران، چرخشگر، مهرکام پارس، صنایع ریخته‌گری ایران و کمک‌فنر ایندامین منفی خوردند و در مقابل هیچ نمادی مثبت نشد. همچنین روز گذشته در گروه خودرویی طی 23هزار نوبت معاملاتی، 288میلیون سهم به ارزش 179میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات دیروز بالغ بر 356هزار میلیارد تومان شد. همچنین شاخص‌کل نیز روز گذشته با کاهش بیش از 43هزار واحدی در تراز یک‌میلیون و 684هزار واحدی قرار گرفت.

   تداوم روند فرسایشی بورس تا آبان‌ماه
برخی کارشناسان معتقدند در وضعیت فعلی خطری معاملات بازار را تهدید نمی‌کند، اما سرمایه‌گذاران باید این موضوع را در نظر داشته باشند که شاخص بورس نمی‌تواند به‌صورت مداوم و دائمی مثبت باشد، بلکه اصلاحی کوتاه‌مدت را تجربه خواهد کرد که این موضوع به‌عنوان ذات بازار تلقی می‌شود. درحال‌حاضر نیز بورس وارد یک روند فرسایشی با شیب نزولی شده که است به نظر می‌رسد این وضعیت تا آبان‌ماه یعنی موعد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا ادامه پیدا کند.

   مترصد بودن برخی سهامداران برای خروج از بازار
در وضعیت کنونی بسیاری از سرمایه‌گذاران بورس ترجیح می‌دهند بیشتر نظاره‌گر بازار باشند تا ببینند چه زمانی بازار به ثبات خواهد رسید. از سوی دیگر، عده‌ای هر روند مثبتی که در سهامشان ایجاد می‌شود را به‌عنوان فرصت خروج تلقی می‌کنند و سهام خود را به فروش می‌رسانند. به همین دلیل است که در زمان صعودی‌شدن شاخص‌کل حجم عرضه‌ها فزونی می‌یابد و این موضوع صف‌های خرید را به فروش تبدیل می‌کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =