بورس

ارزش معاملات گروه خودرویی طی روز سه ‌شنبه یازده شهریور بالغ بر ۱۷۹ میلیارد تومان و میزان داد و ستد ، بالغ بر ۲۸۸ میلیون سهم بود. بود.

به گزارش «اخبار خودرو»، در آخرین روز از دادوستدهای هفته گذشته در گروه خودرویی، نمادهای این صنعت بورسی یک‌دست قرمزپوش شدند، به‌طوری‌که نمادهای ایران‌خودرو، سایپا، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، پارس‌خودرو، قطعات اتومبیل ایران، نیرومحرکه، ایران‌خودرو دیزل، مهرکام پارس، صنایع ریخته‌گری ایران، الکتریک‌خودرو شرق، کمک‌فنر ایندامین، مهندسی نصیرماشین، محورسازان ایران‌خودرو، گروه بهمن، کرمان‌خودرو و بهمن‌دیزل منفی خوردند و در مقابل هیچ نمادی مثبت نشد.

همچنین طی روز چهارشنبه در گروه خودرویی طی ۱۳هزار نوبت معاملاتی، ۱۲۵میلیون سهم به ارزش ۲۵۴میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش‌کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات هفته گذشته بالغ بر ۳۴۶هزار میلیارد تومان شد. شاخص‌کل نیز با کاهش بیش از ۵۲هزار واحدی در تراز یک‌میلیون و ۶۳۱هزار واحدی قرار گرفت.

قول مساعد حقوقی ‌ها

به نظر می رسد از امروز قرار است حمایت‌هایی از بورس انجام شود. در این رابطه، حسن قالیباف اصل، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با ارزیابی مثبت از نتایج جلسه‌ای با حضور نهادهای حقوقی که بیش‌از ۷۰ درصد بازار را در اختیار دارند، گفت: «مقرر شد فرآیند جدید بازارگردانی با هدف افزایش رونق بازار و تسهیل نقدشوندگی آغاز شود و قطعا نتایج مثبت این امر به‌سرعت در بازار مشاهده می‌شود.»

افزایش دامنه فعالیت صندوق‌ های سرمایه ‌گذاری

قالیباف اصل درباره اثرات مثبت سایر تصمیمات که با محور بهبود روند بازار اتخاذ شد، اظهار کرد: «از دیگر تصمیمات اتخاذ شده، افزایش دامنه فعالیت صندوق‌های سرمایه‌گذاری است و بر این اساس تسهیلاتی هم برای صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام در نظر گرفته شده است.»

وی یادآور شد: «این تسهیلات سرمایه‌گذارانی را که دانش یا فرصت کافی سرمایه‌گذاری مستقیم برخوردار نیستند را تشویق می‌کند تا از  طریق صندوق‌ها به سرمایه‌گذاری اقدام کنند. فراموش نکنید همواره روش غیرمستقیم بهترین روش برای سرمایه‌گذاران بورسی است.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =