بازار روغن آمریکا

آمارها نشان‌دهنده منفی بودن نمودار فروش روغن ‌موتور به‌صورت افترمارکت در بازار ایالات‌متحده‌ طی 6 ماه نخست سال جاری میلادی است.

به گزارش «اخبار خودرو»، براساس تحقیق موسسه گزارش بازار گروه «NPD» پس از پشت‌سر گذاشتن تابستان، فروش روغن‌های مورد استفاده در وسایل‌نقلیه تفریحی و قایق‌ها افزایش یافته است؛‌ اما در سایر سگمنت‌ها درمجموع شاهد افت مشهودی هستیم. باوجود اینکه در ماه آگوست نسبت به‌ژوئن شاهد افزایش ۴ درصدی کل فروش هستیم، اما درآمد روغن‌فروشان آمریکایی ۲ درصد کاهش یافته است.

این موسسه با استناد به‌اطلاعات وزارت حمل‌ونقل ایالات‌متحده دلیل این روند را کاهش ۱۷ درصدی پیمایش خودروها دانسته؛ اتفاقی که در ماه‌های آوریل و می به‌طور قابل توجهی قابل درک بود.

براساس اطلاعات این وزارتخانه تا ماه می کاهش 6 درصدی پیمایش خودروها برابر با ۲۱۱میلیارد مایل (۳۴۰ میلیارد کیلومتر) است. برای مقایسه بهتر است بدانید که طی ۱۲ ماهه منتهی به می ۲۰۱۹ کل پیمایش خودروها یک درصد افزایش یافت که نتیجه آن ۱۹ میلیارد مایل (۴۵ میلیارد کیلومتر) پیمایش بیش‌تر خودروها بود.

از سوی دیگر این موسسه خاطرنشان کرده است پس‌از آمدن تابستان شاهد رشد ۲۲ درصدی فروش روغن‌موتور مخصوص ATV و موتورسیکلت‌ها و ۲۱ درصدی فروش روغن‌موتورهای دریایی مخصوص قایق‌ها هستیم. 

به‌طور کلی موسسه «NPD» مدعی است در پایان نیمه دوم سال۲۰۲۰ شاهد رشد ۴ درصدی نسبت به‌شرایط نیمه اول سال خواهیم بود. بنابراین مجموع تقاضا برای خرید روانکار در این کشور از ۳۶.۸ میلیون تن در سال ۲۰۱۹ به‌زیر ۳۶ میلیون تن در مجموع سال ۲۰۲۰ خواهد رسید.

پنزویل؛ پرچمدار شرایط کرونایی بازار روغن

براساس تحقیق این موسسه طی 6 ماهه نخست سال ۲۰۲۰ این پنزویل بوده که با سهم ۳۹ درصدی کماکان پرطرفدارترین برند در بین مصرف‌کنندگان آمریکایی بوده است. البته این برند تا پایان سال ۲۰۱۹ سهمی بیش‌تر از ۴۰ درصد از بازار داشت که این کاهش سهم به‌خاطر روی آوردن به‌محصولات دم دستی و ارزان‌‌قیمت‌تر است. پس از پنزویل والوالین با سهم ۲۲ درصد قرار می‌گیرد که کماکان درحال تعقیب سهم بازار وطنی خود بوده و فاصله زیادی را با جایگاه سوم به‌بعد ایجاد کرده است.

موبیل، کاسترول و هولین (Havoline) به‌طور مشترک سهم 6 درصدی از بازار افترمارکت ایالات‌متحده دارند و پس از آن کندال (Kendall) با سهم ۴درصدی، دورامکس (DuraMax) با سهم ۲ درصدی و باقی برندهای خرد با مجموع سهم ۱۰ درصدی قرار می‌گیرند. از این میان حدود ۴ درصد از مصرف‌کنندگان آمریکایی نیز ترجیح می‌دهند به‌جای روغن‌‌های پایه نفتی به‌سراغ روغن‌‌های پایه گیاهی یا Biobase بروند.

آینده رو به‌ثبات است

ناتان شیپلی، تحلیلگر بخش خودرو موسسه «NPD» گفت: «نشانه‌‌های ضعیفی برای بهبود شرایط در بخش فروش محلی روانکارها وجود دارد و درادامه، کاهش قیمت نفت سبب خواهد شد مردم آمریکا سفرهای جاده‌ای را به‌سفر هوایی ترجیح دهند؛ چرا که حضور در خودرو شخصی سلامت فرد را بیش‌تر تضمین می‌کند. همچنین مصرف‌کننده مدتی را منتظر مانده و دلارهای خود را به‌نحوی پس‌انداز کرده تا درشرایط نامطمئن اقتصادی به‌هدر نرود؛ اما با ثبات این شرایط، مصرف‌کننده به‌سمت هزینه کردن برای محصولات مصرفی همچون روغن‌موتور خواهد رفت. درواقع روابط بین فروشنده بازار افترمارکت و مصرف‌‌کننده مجددا برقرار خواهد شد.»
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =