بورس

در نخستین روز از دادوستدهای بازار سهام در هفته جاری، شاخص‌کل سرانجام مثبت شد و با توجه به حمایت‌هایی که از قبل وعده آن داده شده بود، صف‌های فروش نمادهای بزرگ خودرویی ازجمله ایران‌خودرو و سایپا جمع و حتی قیمت آخرین معامله ایران‌خودرو نیز مثبت شد، هرچند قیمت پایانی آن منفی باقی ماند.

 به گزارش «اخبار خودرو»،در نخستین روز از دادوستدهای بازار سهام در هفته جاری، شاخص‌کل سرانجام مثبت شد و با توجه به حمایت‌هایی که از قبل وعده آن داده شده بود، صف‌های فروش نمادهای بزرگ خودرویی ازجمله ایران‌خودرو و سایپا جمع و حتی قیمت آخرین معامله ایران‌خودرو نیز مثبت شد، هرچند قیمت پایانی آن منفی باقی ماند. از سوی دیگر نمادهای سایپا، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، پارس‌خودرو، زامیاد، گروه بهمن، چرخشگر، مهرکام پارس، بهمن‌دیزل، کرمان‌خودرو، سایپادیزل و ایران‌خودرودیزل منفی خوردند و در مقابل هیچ سهمی مثبت نشد. همچنین دیروز در گروه خودرویی طی 169هزار نوبت معاملاتی، 4میلیارد سهم به ارزش 1689میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش‌کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات بالغ بر 333هزار میلیارد تومان شد. از سوی دیگر، شاخص‌کل نیز با افزایش 10هزار واحدی در تراز یک‌میلیون و642هزار واحدی قرار گرفت.

   رشد احتمالی خودرویی‌ها؛ کوتاه‌مدت و نوسانی
به نظر می‌رسد با توجه به حجم بالای معاملاتی که در گروه خودرویی انجام شد و همچنین جمع‌آوری صف‌های فروش از امروز شاهد متعادل‌شدن نمادهای خودرویی و حتی تشکیل صف‌های خرید برای آن‌ها باشیم. اما نکته مهم این است که رشد احتمالی خودرویی‌ها در آغاز کوتاه‌مدت و نوسانی خواهد بود، اتفاقی که برای سایر نمادهای بزرگ و شاخص‌ساز بورس نیز رخ خواهد داد.

   جمع شدن صف‌های فروش؛ قدم اول
از لحاظ تکنیکالی می‌توان گفت شاخص‌کل بورس در بین محدوده یک‌میلیون و 600هزار واحد تا یک‌میلیون و 900هزار واحدی در کوتاه‌مدت در نوسان خواهد بود. اما در قدم اول همین که صف‌های فروش نمادهای بزرگ بازار جمع شود و معاملات آن‌ها متعادل دنبال شود، بسیار خوب بوده و از اهمیت بسزایی برخوردار است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =